Report: Obchodné centrum ovládli šelmy

Jaguar je tá značka auta, ktorú keď vlastníte, viac vecí vám prejde. To povedal Jeremy Clarkson. Platíte, siahnete na všetky vačky a ospravedlníte sa, že ste peňaženku nechali vo svojom aute, ale nie hocijakom, ale v Jaguari.

V obchodnom centre Laugarício na konci Trenčína sa podarilo Autoštýlu zorganizovať výstavu historických Jaguarov. Teda nielen historických, veď svoje miesto mali aj F-Pace a F-Type S. Ale aj tak väčšina očí prehliadla novinky a upierala zrak na kusy z minulých dôb.

Úplne najviac pohľadov smerovalo na E-type. Tie boli rovno dva. Jeden z prvej série so šesťvalcom a druhý z tretieho vývojového štádia s dvanásťvalcom. Ani by sme sa nevedeli rozhodnúť, ktorý by lepšie sedel do garáže. Vlastne by určite vyhrala prvá séria, kvôli jemnejším líniám a kvôli úzkym zadným svetlám. Garde im robil XJS kabriolet, znova s V12tkou. Tie sú teraz celkom prijateľné cenovo a majú potenciál rastu hodnoty.

Menej rast hodnoty postihne Daimler Super Eight. V Autoštýle majú krásny fialový kus s diskami pripomínajúcimi poklopy kanalizácie. Neberte to zle, tie disky sú priam fantastické! Štvordverovú sekciu hájil aj Mark II v dokonalom stave, s vypletanými kolesami a striebornou farbou. Oblé tvary a krásne detaily by sa pekne vynímali pri ceste Londýnom, alebo po britských bočných cestách.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Asi najdrahší exemplár stál trochu vzadu a mal čestné miesto obkolesené červeným lanom úplne samostatne. Majestátne tvary patrili Jaguaru Mark IV 3 1/2l Sports Saloon. Auto z roku 1946 malo výkon 91 kW (125 k) a šesť valcov s objemom 3,5 litra, ako napovedá samotný názov.

Prehliadka však nebola jedinou večernou aktivitou po otváracích hodinách. O kultúrnu vložku sa postaral Roman Pomajbo s predstavením Ocko. Síce predstavenie nesadlo úplne každému, ale pár momentov si našla úplná väčšina obecenstva. Priznáme sa, my sme miesto sledovania radšej čas venovali foteniu šeliem. Po skončení predstavenia sa obecenstvo vrhlo na pripravené občerstvenie. Treba uznať, že napriek priestorom obchodného centra sa Autoštýlu podarilo vytvoriť celkom exkluzívnu atmosféru. Môže za to asi aj dodatok v pozvánke, že dress code je smart casual.

Aby nebolo fotiek náhodou málo, tak pridávame aj galériu od Martin Ofúkaný / Automotive Photography