Renault modenizoval kompletne všetky úžitkáče do 3,5 tony

Renault má veľkú ponuku úžitkových vozidiel. Okrem klasických dodávok má predsa aj pick-upy, malé úžitkové autá. A to všetko modernizoval na jednej akcii. Teda okrem samotného krpca, Kangoo. Ten sa ukázal len ako koncept naznačujúci budúcu generáciu.

Pick-up Alaskan, ktorý sme aj testovali, bude mať noviniek asi najmenej. Okrem iných diskov na vizáži žiadna zmena nebude. Ani interiér nebude prevratne iný. Akurát informačno-zábavný systém sa posunie vpred. Bude podporovať zrkadlenie telefónu od jablka, aj od zeleného robota.

Výrazne sa zmení nastavenie podvozku. Má byť pohodlnejší aj napriek užitočnej hmotnosti zvýšenej takmer o 150 kilogramov. Pick-up uvezie, po novom, až 1,1 tony. Najslabší motor v ponuke, dcI 160 bude tiež mať vylepšenie. Dostane 25 Nm naviac, čo znamená, že celkovo ponúkne 425 Nm.

Najmešia dodávka, Trafic, prejde zmenou prednej časti. Výraznejšia maska chladiča však nie je to, čo je teraz dôležité. Okrem klasických halogénových svetiel ponúkne Trafic aj možnosť priplatiť si za Full LED systém. Pár zmien nastalo aj vnútri a znova má aj Trafic modernejší infotainment. Ale najdôležitejšie zo všetkého je skryté pod kapotou. Tí, ktorí čakali na dvojliter sa dočkali. Trafic ho dostane a splní sa želanie mnohých potenciálnych záujemcov o toto auto.

Najväčší Master zase prichádza s výraznými tvarovými zmenami. Ale iba v prednej časti. Dokonca to skôr vyzerá na novú generáciu, nie iba na facelift. Predné svetlá už nie sú rozložené vertikálne, ale horizontálne, sú menšie a majú LED na denné svietenie. Aj maska je úplne iná a lepšie zapadá ku ostatným modelom automobilky.

Obrovský posun nastal v interiéri. Z roztrieštene navrhnutého je celistvý s množstvom odkladacích priestorov, pre verzie s bohatšou výbavou dokonca krytých. Nový je aj displej medzi kruhovými ukazovateľmi pred vodičom. Ten si automobilka vybrala z koncernových dielov, používa ho najnovší Duster. Zmena prichádza aj pod kapotou, najvýkonnejšia verzia 2,3-litrového štvorvalca s dvomi turbami bude mať 132 kW (180 k).

No a Kangoo stále čaká na nástupcu. Bude mať modernejšie tvarovanie a po 12 rokoch nahradí súčasnú generáciu. Renault zatiaľ predviedol jeho elektrickú koncepčnú verziu a tá vyzerá dobre. Len treba rátať so zmenami. Bude mať menšie kolesá a civilnejšie svetlá. Inak vyzerá super.