Renault Arkana dopĺňa kolekciu kupé SUV

Na moskovskom autosalóne bolo predstavených mnoho kontinentálnych noviniek. Automobilka Renault prelomila konvencie a zaparkovala svojho predstaviteľa do segmentu kupé SUV, ako menšieho konkurenta k X6tkám, GLCéčkam.

Arkana má byť odpoveďou na dopyt po cenovo dostupnom vozidle kombinujúcom výhody viacerých kategórií. Je vysoké ako SUV, priestranné ako limuzína, dynamicky elegantné ako kupé. Zvažujúca sa strecha, masívne nárazníky, široká podsaditá karoséria, to všetko treba dodržať pri koncipovaní v tomto segmente. No Renault si zachoval aj svoje typické prvky, LED svetlomety tvaru spoločného pre všetky aktuálne modely, rovnako aj mriežka chladiča. K dispozícií je 7 farieb karosérie v troch rôznych povrchových úpravách. Aj v interiéri sú tradičné prvky, multimediálny systém ovládaný cez 8 palcový dotykový displej na stredovom paneli. Všetko, vrátane materiálov, dostalo tak trochu upgrade pre zintenzívnenie luxusného pocitu. Ten umocňuje aj stále populárnejšie ambientné osvetlenie, na výber je až 8 kombinácií farieb. Vyhrievanie sedadiel, volantu, nastaviteľné osvetlenie batožinového priestoru, to sú všetko prvky komfortu, ktoré sú nevyhnutnosťou, keď sa chce Arkana začleniť medzi konkurentov z prémiových značiek. V Renaulte tak zapracovali aj na odhlučnení kabíny, pridali však na želanom hluku zvnútra. Sound systém Bose je vyladený k maximálne kvalitnému hudobnému zážitku. Zošikmená strecha je prvok dizajnový, uberá ale na praktickosti a pohodlí v zadnej polovici vozidla. Batožinový priestor má 508 litrov.

 

 

Motor koncipovali v spolupráci s Daimler, výsledkom je benzínový TCe 150 s výkonom 110 kW (150 k) a točivým momentom 250 Nm. Spolupracuje s automatickou bezstupňovou prevodovkou X-Tronic, tá prenáša  výkon na obe nápravy, Arkana disponuje inteligentným pohonom 4×4, systém vyhodnocuje podmienky a zabezpečuje bezpečný prejazd za akýchkoľvek podmienok. Výrobca deklaruje spotrebu s priemerom 7 litrov benzínu na 100 km, na reálny výsledok si bude musieť počkať. Vodič má možnosť voľby z troch jazdných režimov, Eco, Sport a My Sense. Svetlá výška je na úrovni 208 mm, v kombinácií so štvorkolkou sa otvárajú možnosti odbočiť z asfaltu aj na nejakú tú prašnú cestu alebo lúku.

Pri testoch nezaháľali, Renault Arkana absolvoval zaťažkávaciu skúšku v podobe 300 tisíc odjazdených kilometrov naprieč všetkými bežnými podmienkami. V Rusku bude spustený predaj modelu Arkana už v lete aktuálneho roka 2019, cena zatiaľ známa nie je.