Rapid bude mať litrový motor a bi-xenóny

Škoda je akosi veľmi dobre rozbehnutá. Po inovácii Octavie a Citigo a po predstavení nového Kodiaqu sa Rapid stal najstarším modelom. Ale nie nadlho. Teraz automobilka ukázala novú tvár menšieho modelu. A nie, nemá štyri svetlá vpredu, takže pomýliť si Octaviu a Rapid bude naozaj problém.

Práve svetlá sú aj tak najväčšou vizuálnou novinkou. Predné môžu byť osadené bi-xenónovou technológiou. A tiež budú mať zabudovaný lomený pás LEDiek na denné svietenie. Netreba zabudnúť na možnosť využiť automatické prepínanie diaľkových svetiel. Vpredu ešte vidno, pri výbave Style, chrómovú lištu medzi hmlovkami.

Pozornejšie oko zaregistruje vzadu zmenu, stmavenie krytov svetiel. Ale to musí byť fakt pozorné oko fanúšika Škody na život a na smrť. Ostatní si to uvedomia buď, keď budú mať obe verzie vedľa seba, alebo práve pri čítaní. Omnoho lepšie sa dajú identifikovať nové tvary diskov s priemerom 15 až 17 palcov.

Interiér tiež nezostal rovnaký, ale znova budete musieť hľadať. Tu je pár hesiel, kde treba pátrať: výduchy klimatizácie, prístroje pred vodičom. Viac toho na prvý pohľad vidno nie je. Dôležitým je pri infotainmente Amundsen možnosť využiť vstavaný Wi-Fi hotspot. Automobilka tiež pre takmer malé auto ponúkne možnosť aplikácií Care Connect. V aute je zabudovaná SIM karta na prenos dát. Jedným tlačidlom tak vie zavolať linku pomoci pri poruche, alebo v určitých prípadoch zavolá na tiesňovú linku. Naviac cez Škoda Connect App dokáže vodič prezrieť údaje o aute, skontrolovať zatvorenie okien a zostávajúce palivo.

Ale aj tak najväčšou novinkou bude nový motor pod kapotou. Teda bude najmenšou novinkou, čo sa týka objemu valcov. Bude to litrový trojvalec s výkonmi 70 kW (95 k) a 81 kW (110 k). Výkonnejší má kombinovanú spotrebu 4,5 litra na sto kilometrov a slabší 4,4 litra.

V ponuke sa inovovaný Rapid predstaví už tento rok. A zmeny nebudú len pri sedane, či skôr liftbacku, ale aj pri hatchbacku s označením Spaceback.