Prvé jazdy na motocykloch Indian: Okamžitá náklonnosť

Už ako malý chlapec som veril, že jedného dňa ma jedna očarí tak, že zabudnem na všetky ostatné. Budeme vo dvojici brázdiť rôzne cesty života a užívať si každý jeden spoločne strávený deň. Netušil som aká by presne mala byť, ale veril som, že to zistím hneď ako sa stretneme. Skúšal som ju nájsť v rôznych kútoch sveta, precestoval skoro všetky kontinenty. Mladé Japonky sú krásne, spoľahlivé a dokážu očariť až nebezpečným výkonom a technikou. Talianky majú naopak veľký šarm a cítiť z nich neodolateľnú vášeň. Nemky sú oproti ním chladné, ale dokážu zaujať precíznosťou a až dokonalým zmyslom pre praktické detaily. A krikľavá divoška z Rakúska ma vyplašila ešte skôr, ako mi stihla ukázať všetky svoje kvality. Odvaha mi síce nechýba, ale jej hranice boli úplne inde ako zvláda môj prirodzený pud sebazáchovy.

Môjmu srdcu boli vždy blízke prérie za Atlantikom. Aj napriek tomu som nikdy netušil, že práve odtiaľ môže pochádzať tá, ktorú som sa roky pokúšal nájsť. Krásna bacuľatá Indiánka červenej pleti. Jej oblé tvary tak pekne ladia, že mi vôbec nevadí ani tých par kíl naviac, ktoré sa na ňu postupne nalepili. Krásne veľké oči, prirodzený šarm a elegancia. Pripravené poskytnúť náčelníkovi kmeňa ten najvyšší komfort a pohodu pri potulkách krajinou. Partnerka pre vyrovnaného chlapa, ktorý dá miesto zbierania skalpov prednosť priateľskej fajke mieru večer pri ohni (nie tej), kým ona udržiava príjemné teplo rodinného krbu a stará sa o bezpečné zázemie celého kmeňa. Celé to znie ako z romantickej rozprávky…

To by s ňou ale na prvé rande nemohla prísť jej menšia sestra. Podoba tam síce je, ale jednovaječné dvojčatá to určite nie sú. Nehanbí sa odhaliť svoje krásne tvarované telo a výstredne ním dráždiť okolie. Zvláštne, že aj keď pochádzajú obe z rovnakého kmeňa temperament má každá z nich úplne iný. Jedna svojim správaním ukľudňuje, druhá, ako divoška, ktorá v každom prebudí rebelské sklony. Divoška, ktorá rozprúdi krv a miesto kľudného túlania životom láka preskúmať tajné zákutia prérie. Stačí sa jej len trošku lepšie dotknúť a už sa snaží vyskúšať, ako pevne ju dokážem držať na uzde. Cítim, že som už čakal na kľudné a pokojné cesty životom a práve ona prišla ako pokušenie. Pokušenie si ešte naplno užiť nespútanú voľnosť, adrenalín a divokú zábavu plnú nezabudnuteľných zážitkov. 

Aj vy ste sa v týchto slovách na stránkach pre motoristických fanúšikov stratili? Ospravedlňujem sa, ale nechal som sa uniesť testovacími jazdami motoriek Indian. Vždy som len chodil ako nadšenec okolo predajne, ale až dnes som využil príležitosť vyskúšať život na ceste s touto, u nás, skoro zabudnutou legendou. Testov motoriek sme už v našej redakcii mali niekoľko a postupne sa ich intenzita stupňuje. Aj vďaka tomu som už získal prehľad aké motorky mi pri mojom štýle jazdy najviac sadnú. Pred cestnými špeciálmi mám stále veľký rešpekt, stále mám radšej vo vysokých rýchlostiach istotu uzatvorenej karosérie auta. Už viackrát som zažil krízové situácie, a ovládať auto v šmyku na ceste je výrazne jednoduchšie ako motorku. Rešpekt pred každým, kto vie na motorkách jazdiť nielen rýchlo, ale aj predvídať rôzne nástrahy a nebezpečné situácie. Práve z tohto dôvodu ma žiadna japonská motorka ešte neoslovila tak, aby som nad ňou uvažoval u seba doma v garáži. O ich kvalite a spoľahlivosti nemám ani najmenšiu pochybnosť. Ale na to, aby ma chytili za srdce im zatiaľ všetkým niečo chýbalo.

Veľké očakávania som mal od testovacieho týždňa s Hondou Goldwing. Úžasná motorka, ale neviem či to bolo tým jesenným chladom, alebo chladným po spoločne strávenom týždni, žiaľ, zanechala aj mňa. Pri talianskych motorkách to je úplne niečo iné. Kamarátova Ducati Mutistrada je nádherná motorka. A štýlovky od Moto Guzzi majú tiež niečo do seba. Ale ani tam zatiaľ nepreskočila tá správna iskra. Nádejne to dlho vyzeralo po krátkom teste BMW GS, ale ešte stále je tam mierne váhanie. Spoločné rande s KTM skončilo len chvíľu po tom, ako sme sa spolu zoznámili. SuperDuke 1290 je väčšia divoška ako by moje skúsenosti s motorkami zvládali. Po dvoch spoločne strávených hodinách už viem, že športová motorka s výkonom 180 koní je pre mňa krajšia na fotkách ako pri krízových situáciach na kľukatých okreskách. 

V rámci spoznávania a randenia s motorkami ostala rada vyskúšať pravú americkú klasiku. Ale skôr ako som dostal príležitosť vyskúšať Harley-Davidson, vyskúšali sme v okolí Bratislavy inú americkú legendu s tradíciou už od roku 1901. Harley-Davidson začal až o dva roky neskôr. História týchto legendárnych značiek začala v oboch prípadoch výrobou a úpravou bicyklov doplnených o motor. Vedeli ste, že práve značka Indian vyrobila prvý sériový pretekársky motocykel s vidlicovým dvojvalcom? Odvtedy získali motocykle Indian množstvo ocenení a prvenstiev. Žiaľ, v histórii nastalo aj obdobie úpadku a istý čas sa pod značkou Indian predávali iba lacné motocykle s nízkou kubatúrou vyrábané na Taiwane. K znovuzrodeniu značky tak prišlo až začiatkom nového milénia. O tom, že táto legenda znova ožila dnes svedčí množstvo krásnych modelov motoriek s oficiálnym predajným a servisným miestom už aj v Bratislave. Aj vďaka tomu sa mi tieto zaujímavé motorky dostali do rúk na testovaciu jazdu.

Hneď pri prvom pohľade si ma získal Roadmaster Dark Horse v červenej farbe Ruby smoke. Mohutná motorka s veľkými kuframi nielen po bočných stranách, ale aj veľkým kufrom za sedadlom spolujazdca a kompletnou prednou kapotážou s elektricky ovládaným predným štítom. Po dokonalých čistých líniách akými sa vie pochváliť Goldwing má Roadmaster čaro klasickej motorky, šarm, iskru a eleganciu skombinovanú s modernou výkonnou technikou. K červenej farbe je čierny motor Thunder Stroke 116 výrazným kontrastom. Pri objeme 1890 cm3 poskytuje krútiaci moment 168 Nm pri 2800 ot/min. Tento je postačujúci a agregát ponúka aj mimoriadny výkon už pri nízkych otáčkach, či plynulú jazdu vo všetkých rýchlostiach. Aj napriek veľkosti sa s ňou dá jazdiť veľmi svižne. Opatrný treba byť pri klopení zákrut, nakoľko ja som mal pocit že by som pri klopení škrkol o cestu hneď v prvej zákrute. Roadmaster sa výbavou prezentuje ako ten najlepší spoločník na dlhé cesty. Výborné audio s výkonom 200W, veľkým displejom a navigáciou, tempomat, sledovanie tlaku v pneumatikách, či vyhrievané riadidlá ponúkajú veľmi dobrý základ pre pohodlné cestovanie krajinou.

Kontrastom Roadmastru je Springfield Dark Horse. Aj keď ich spája rovnaký základ, pocit z jazdy je neporovnateľný. Tam kde Roadmaster dáva pocit kľudu a pohody, odhalený Springfield prebúdza rebela s chuťou užívať si adrenalín a zábavu. Kým pri Roadmastri štít chráni pred vetrom, Springfield dáva pocítiť prirodzené prúdenie vetra, chuť zahodiť prilbu a užívať si divokú jazdu a čestvý vietor vo vlasoch. Biely lak v kontraste s čiernymi doplnkami pôsobí ako čert, ktorý sa maskuje za krotkého baránka. Ľahký rám a výkonný motor zhodný s Roadmasterom ponúka výbornú ovľádateľnosť. Bočné brašne stačia na uskladnenie bežnej výbavy na cestách. Na dlhšie cesty je určený skôr Roadmaster a jeho 140 litrov úložných priestorov. Oproti nemu je Springfield svojím temným vzhľadom nekompromisný a divoký parťák na kratšie cesty plné pokušenia a zážitkov.

Testovacie jazdy motoriek Indian boli až tak inšpirujúce, že som si ešte ďalšie hodiny brázdil internetové stránky  www.indiansk.sk a snažil sa odolávať nástrahám online konfigurátora. Ak ste to ešte neskúšali, vrelo odporúčam. Výborne spracované grafické animácie rôznych doplnkov fungujú výborne. Zmeny kolies sú už roky bežné aj pri autách. Pri motorkách si ale vyberáte väčšie množstvo doplnkov. Predné alebo zadné padáky? Budú krajšie čierne, alebo chrómové? Pri Indiánoch konfigurátor nekončí len pri praktických doplnkoch.  Máte radi strapce na výfuku alebo riadidlách? Nie je problém. Môžete si ich vybrať v čiernej, alebo hnedej farbe. A podobných vychytávok je k dispozícii neúrekom. Po vybratí každého jedného doplnku sa automaticky zmení konfigurácia na obrazovke.

Vlastniť v garáži motocykel Indian začal byť veľmi lákavý a dráždivý sen. Aj keď teda Dark Horse nie je najlacnejší, ponúka to najlepšie čo by ste si pri modernej motorke mohli želať. Kompromisom môže byť napríklad menší Scout. Ponúka rovnaký retro design a pocit výnimočnosti, ale postačí menej ako polovičný rozpočet. A to už sú pre nadšenca originálnych motoriek celkom zaujímavé čísla. Pre mňa boli hodiny na cestách v spoločnosti týchto krásnych a výkonných motoriek veľkým zážitkom. Ak nad Indiámni v garáži váhate aj vy, najlepšie bude ak navštívite niektorého z predajcov a vyskúšate ich osobne.  Ako sa vraví, lepšie je jeden krát skúsiť ako tisíckrát čítať a počuť.