Prvá jazda: Nový Renault Captur je lepší, ale stále si zachováva tvár

Renault Captur je najúspešnejší automobil vo svojej kategórii. Celoeurópsky. Z prvej generácie sa doposiaľ predalo 1,5 milióna kusov. A my sme aj skúsili jeho kvality v teste. Teraz je tu však nová generácia, ktorá je väčšia, lebo má nahradiť aj Clio Grandtour. Bude mať aj jednu ťažšiu úlohu. Renault pomaly končí so Scenicom, ostane len väčší Grand Scenic. Captur môže nahradiť aj toto stredné MPV.

Dobre, každý vie, čo je Captur. Je to crossover najviac príbuzný s Cliom. A teraz poďme na to naozaj dôležité. Ako jazda samotná prebiehala? Najskôr je nutné vybrať si verziu. Na výber je hnedo-zlatá, tých je fakt veľa, dve červené a modrá. Beriem si červenú. Až následne sa dozvedám, že jediná disponuje agregátom 1,3 TCe s výkonom 114 kW (155 k). Teda vlastne to je to najvýkonnejšie, čo Captur ponúka. A je to spojené len so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom. To znie fakt dobre. Akurát odporúčam priplatiť si za Floating Console, kedy nie je pod radiacou pákou priestor zaplnený, ale voľný.

Nasadám si na sedadlo spolujazdca a nachádzam malý darček apple. Červené jablko je pekne usadené v držiaku nápojov. Štartujeme, vychádzanie bolo nutné prispôsobiť stiesneným podmienkam. Šoférujúci kolega z redakcie podkapotou.sk to zvládol bravúrne, ale zásluhu má aj relatívne malý polomer otáčania Capturu. Máme ísť ako prvé vozidlo. A to je chyba. Sme ako najväčší nepriateľ Jamesa Bonda. Všetkých navedieme na zlú cestu. Cieľ jazdy sa dozvedám z mp3 na USB, ale ešte predtým hádžeme smerovku doľava, do zákazu vjazdu a na poslednú chvíľu ideme vpravo, tak ako sa má chodiť, ak sa chceme vyhnúť pokutám. Všetci, ktorých vidím išli do protismeru. Job well done!

Všímam si, že nový Captur je pohodlnejší, tichší a príjemnejší. Zachoval si výsuvnú zásuvku pred spolujazdcom, ale tiež posuvnú zadnú lavicu. Aj vďaka nej môže mať kufor objem až 536 litrov. Inak, odkladacie priečinky majú celkovo 27 litrov, čo vôbec nie je málo. To, že nový infotainment Easy Link je lepší ako bol R-Link už som omieľal dosť dlho. Ale povedzme si prečo. Má lepší a rýchlejšie reagujúci displej. Konektivita nie je problém, takisto hľadanie v Google search. Užívam si to, že nemusím šoférovať a kritizujem všetkých ostatných. Pomaly idúce Mitsubishi ASX? Dobre, že ma nepočul, ako som ho zhodnotil. Vek sa aj potvrdil pri predbiehacom manévri. MultiSense nastavenie na režim športový je naozaj vítané, Captur ožíva a to som na sedadle spolujazdca.

Prvý problém nastáva v mieste cieľovej destinácie. Trnava je spleť jednosmeriek. Musím nafotiť a dostať sa na miesto určenia. Malý Rím je niekedy naozaj problém prejsť. Zákazy vjazdu sú tu na každom rohu. Miesto určenia, rýchla prezentácia a hurá naspäť. To už sadám za volant 155-koňovej beštie. Volím diaľnicu, tam sme ešte neboli. Dobre, nemôžem ísť 130, ale pri 130 je Captur stále príkladne stabilný, má dosť sily a do interiéru preniká iba trochu aerodynamického hluku.

Captur je fakt príjemné auto. A ponúka aj veľa technologických noviniek. Teda nie noviniek celkovo, ale v tejto triede. Napríklad tempomat so stop&go funkciou je výrazný krok vpred. Rovnako ako udržiavanie v pruhoch. Pribudne aj hybrid s 9,8 kWh batériou a dojazdom na nabitie 45 kilometrov, v meste dokonca 65. Samé cool veci. Ale čo je na Capture hlavné je ten posun na auto, ktoré pôsobí naozaj hodnotne a zastúpi kľudne aj niektoré kombi. Dokonca môže s prehľadom nahradiť aj Scenic, ten krátky, lebo má na to celkom dosť priestoru. Veď predsa narástol na dĺžku o 11 centimetrov. A veľa sa pretavilo do priestoru pre zadných pasažierov.

No a aby som nezabudol, základná cena je 14 900, ale Renault ponúka bonus v sume tisícky. Základ má výbavu ZEN s Full LEDkami, klímou, tempomatom a mnohými asistenčnými systémami. Táto verzia s výbavou Intens, TCe 155 stojí s odrátaným bonusom 20 900 eur. A je s automatom. Dvojspojkovým.