Prvá jazda: Nový Duster už nie je len lacnou alternatívou

15. decembra 2017 od AktualityDaciaTesty

Na niektoré autá sa tešíte, lebo viete, že budú dobré. A Duster je ten prípad. Z prvej generácie sme mali v redakcii asi rekordný počet kusov. Dôvod na to je jednoduchý, tie autá nás bavia, s každým Dustrom sa viaže nejaká cool story, bro. A veríme, že aj nový bude rovnako zábavný.

Úvodné kilometre sme s ním zvládli v nočnej Jasnej. Na výbornej forme prezentácie schopností sme využili predokolku s dvojspojkovým automatom. Ale to len zo sedadla spolujazdca. Z toho pohľadu je nutné podotknúť, že Dacia zapracovala na odhlučnení. Podarilo sa znížiť hladinu hluku až o 50 percent v niektorých ohľadoch. Teória fajn, ale aj v praxi je nový Duster omnoho tichší ako predchádzajúci.

Predné sedadlá sú kompletne nové, čo znamená, že majú tradičné nastavenie výšky a tiež dlhšie sedáky. Nová penová výplň má byť trvácnejšia a má poskytnúť väčšiu oporu. Prvé tvrdenie sme nemali šancu otestovať, ale oporu poskytujú a sú noazaj neporovnateľne pohodlnejšie. Vodičove sedadlo má dokonca aj integrovanú lakťovú opierku a nastavenie bedrovej opierky.

Priestorovo je na tom trochu lepšie, ale aj tak troch dospelých vzadu budete viezť len ak vás nahnevajú. Sedadlá na to nie sú tvarované a príde aj na dotyky minimálne plecami. Ak však pôjdete ostrejšie do zákruty, tak sa ten v strede nikam neposunie. A na zahodenie nie je ani batožinový priestor, v základnom stave a pri štvorkolke má slušných 411 litrov.

Hop za volant! Už to nie je predokolka a automat, ale 1,5 dCi so štvorkolkou a manuálom. Motor má výkon adekvátny a zdá sa, že jednotka nie je, pocitovo, taká krátka ako pri predchodcovi. Jazda je komfortná a ešte by jej možno trochu pomohli o palec menšie disky ako sedemnástky. Ale zase, tvarovo sa mu práve tieto väčšie disky hodia. Prevodovka nemá výrazné neduhy pri radení, všetko funguje ako má a na snehu sa dokážete s Dusterom vyblbnúť.

Duster je fakt lepší, už nerobíte kompromis, keď kupujete lacné SUV. Nový Duster má automatickú klimatizáciu, má štyri kamery okolo auta a má tiež famóznu oranžovú farbu! Ešte by mohol mať 1,6 dCi 130. Ale to už by bol problém pre Kadjar

Tags: