Prvá jazda BMW X2: Moderna v historických oblastiach

28. februára 2018 od AktualityBMWTesty  Žiadne komentáre

Minulý týždeň vo štvrtok (22.2.2018) sme sa zúčastnili prezentačnej akcie úplne nového BMW X2 v Bratislave. Nikoho neodradila ani poriadna zima, program predsa sľuboval lovenie zážitkov v širšom okolí hlavného mesta v spolupráci s portálom ciernediery.sk. Za to, že ich automobilka BMW podporuje, má u nás veľký palec hore. Združenie sa snaží zachrániť to posledné, čo na našom území zanechala história a zároveň bojuje za vdýchnutie nového života do opustených a takmer zrúcaných, ale zároveň hodnotných priestorov. Musí to byť náročný boj s úradmi, majiteľmi, no hlavne budúcimi investormi, ktorí chcú samozrejme tieto miesta zrovnať so zemou. Podobná podpora akú sa v rámci svojich možností snaží odovzdávať nemecká automobilka malému združeniu u nás nebýva častým javom. Vďaka BMW sme aj my mohli spoznať staro-nové miesta zo sedačiek nového modelu X2 a aspoň svojou trochou, týmto článkom priložiť ruku k dielu celého tímu ciernediery.sk

Na ich stránke nájdete nielen informácie, ale aj priamo mapu so zakreslenými miestami. Tú sme si ráno po nasadnutí do áut otvorili aj my, vybrali najbližšie miesta a šli sme objavovať. Veľká škoda, že raketová základňa nad Dúbravkou je prístupná len pešo. Tam by sa fotilo výborne. Po tomto zistení sme sa vybrali pozrieť si Ludwigov mlyn v širšom centre mesta, kúsok od neho Cvernovku na Dunajskej ceste a nevynechali sme ani prvú budovu parnej železnice na Slovensku. Dnes v budove železnice sídli polícia a čaká ju možno prerábka na administratívne účely. Škoda, múzeum dopravy je kúsok a určitá jeho časť by v týchto priestoroch vyzerala lepšie.

Za najlepšie miesto, prípadne taký náš malý sen na fotenie, musíme označiť Zimný prístav. Nové BMW X2 by sa tam v modrej farbe hodilo dokonale, žiaľ zatiaľ nemôžeme mať všetko. Takže dosť bolo vyjadrení k budovám, poďme si povedať aj niečo o výbornom aute. Rebelský výber nám zabezpečil zaujímavú farbu zvonku, ale aj zvnútra a pridaný M paket to všetko dotiahol do konca. Motor pod kapotou sme mali naftový s výkonom 170 kW (231 k) a celý názov auta bol teda BMW X2 xDrive25d. V uliciach mesta, za ten krátky čas, pôsobilo veľmi agilne, no s 20-palcovými diskami celkom tuho. Áno, môžu za to možno aj zvlnené cesty Bratislavy. Výkonu má auto viac ako dosť, akceleruje na svoju hmotnosť výborne a rovnako sekunduje aj podvozok. S pohodlným, kvalitne obšitým volantom, ako to BMW vie, vás jazdenie proste musí baviť. Magma red farba interiéru síce v prieskume, či voliť farebné prevedenia do interiéru, prehrala, no myslíme si, že správne naladený mladý človek, či extrovert s osobitým charakterom ňou určite nepohrdne. Cena testovanej verzie je bez príplatkov 44 050 €, no ak sa odviažete na poli doplnkovej výbavy tak ako niekto pri konfigurovaní testovaného auta, hranicu 60 tisíc aj s DPH nebude problém preskočiť. Všetko tu ale nájdete v očakávanej kvalite a určite vás postupom času poteší každý detail, čo ste si priplatili.

S autom sa určite ešte raz stretneme na trochu dlhšie a budeme vám môcť priniesť jeho kompletný test. Na záver by sme chceli poďakovať automobilke BMW a hotelu Loft, ktorý nám vo svojej reštaurácií pripravil výborný obed. Zároveň vás chceme vyzvať, choďte tieto miesta vďaka portálu ciernediery.sk objaviť aj vy, zaspomínajte si na dávne časy a možno vďaka vaším fotkám, či postrehom sa týmto pánom zjednoduší cesta k záchrane tak podstatnej časti, akou je história našej malej krajiny.


BMW X2 xDrive 25d

Motor R4 nafta
Objem 1995 cm3
Výkon 170 kW (231 k) pri 4400 ot/min
Krútiaci moment 450 Nm pri 1500-3000 ot/min
   
Prevodovka Automatická 8 stupňová
   
Rozmery a hmotnosti  
Dĺžka 4360 mm
Šírka 1824 mm
Výška 1526 mm
Rázvor osí kolies 2670 mm
Hmotnosť (prevádzková/celková) 1660/2180 kg
Batožinový priestor ?/- l
   
Povinné údaje  
Maximálna rýchlosť 237 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,7 s
Spotreba (mesto/mimo/komb) 5,9/4,9/5,3
Emisie g CO2/km 139
Tags:  ,

Napíšte svoj názor

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*