Prichádza kráľ Touareg tretí

O modeli Touareg od Volkswagenu sa dá bez preháňania napísať, že je vlajkovou loďou, teda kráľom, v portfóliu značky. Limuzína Phaeton sa už nevyrába a tak je žezlo pevne v rukách veľkého SUV, ktoré sa dočkalo v týchto dňoch premiéry na autosalóne v čínskom Pekingu. Tí, ktorí si naň brúsili zuby už v Ženeve, si teda museli ešte pár dní počkať. Jedná sa v poradí už o tretiu generáciu tohto masívneho kusu auta, ktoré sa, ako vieme, vyrába na Slovensku.

Predná časť sa tvarmi nápadne ponáša na model Amarok, samozrejmosťou sú veľké LED svetlomety. Pri pohľade zboku vám trochu pripomenie aj koncernového brata od Audi, model Q7. Kým prvá generácia Touraegu bola veľmi podobná vtedajšiemu Porsche Cayenne, v súčasnej podobe majú obe autá iný, vlastný dizajnový jazyk. V prípade nového Touaregu sa ale dá konštatovať istá podobnosť so Škodou Kodiaq, avšak predsa len pôsobí ešte o kus mohutnejšie. Nemalú zásluhu na tom majú aj štandardné 18 palcové kolesá. Na dĺžku meria 4878 mm čo predstavuje nárast o 77 mm oproti predošlej generácií, do šírky taktiež mierne narástol ale zaujímavosťou je výška nižšia o 7 mm. O nezanedbateľných 113 litrov narástol aj objem batožinového priestoru a to na masívnych 810 litrov. Nový Touareg sa chváli aj takou zaujímavosťou akou je najväčšia presklená strecha akú kedy VW vyrobil a ponúka na výber 13 lakov karosérie.

Vo vnútri sa udiala veľká evolúcia, alebo skôr rovno revolúcia. Tú reprezentuje úplne nový typ interiéru zvaný Innovision, ktorý sa nesie v duchu úplnej digitalizácie. Zameranie na vodiča je očividné už letmým pohľadom, naňho je totiž upriamený skutočne obrovský displej, cez ktorý sa ovládajú v podstate všetky funkcie a vymoženosti, ktoré rozmaznávajú posádku. Okrem iného ale ponúka funkcie Mirror Link , Andorid Auto a Apple CarPlay. Zaujímavosťou je aj možnosť vytvorenia WiFi hotspotu. Tvary interiéru stavili skôr na ostrejšiu hranatosť než oblosť a pre ich lepšie zvýraznenie je k dispozícii až 30 možností podsvietenia.

Milovníci jazdných režimov a personalizácie si tu zgustnú, nový Tourareg totiž ponúka plné hrste jazdných režimov na cestu i do terénu. Patria medzi ne režimy Eco Comfort, Normal a Sport ale aj sneh, Off Road automatický, Off Road expert, piesok, šotolina a to už by snáď stačilo. K dispozícií tu je tiež aj celá plejáda bezpečnostných systémov, námatkovo spomeňme udržiavanie v jazdných pruhoch, monitorovanie chodcov, parkovací asistent či výstraha pred nebezpečenstvom nehody.

Základnou pohonnou jednotkou bude dobre známy naftový šesťvalec s výkonom 170kW/231 koní a 500Nm. Komu sa máli, môže si priplatiť aj za silnejšiu variantu s 210kW/286 koňmi a 600Nm. Je úplne jasné, že práve naftové verzie budú viesť rebríčky predajnosti, avšak svojich kupcov si určite nájde aj veľmi výkonná benzínová verzia so šiestimi valcami a 250kW/340 koňmi a 450Nm. Na vrchu potravinového reťazca sa bude pýšiť osemvalcová naftová verzia s 310kW/421 koňmi a krútiacim momentom 900Nm ktorá musí byť snáď schopná utiahnuť aj vlakovú súpravu. Čo sa týka cien, tie zatiaľ zverejnené neboli, potenciálni zákazníci si teda ešte pár dní budú musieť počkať.