Predstavenie SEAT Ateca: Dvere do klubu SUV otvorené

Trh je každý deň väčší a všetky automobilky sa snažia rýchlo reagovať na jeho zmeny. To už poznáme, aktuálne je všade horúcou témou trieda SUV. Audi sa za chvíľu naučí s písmenom Q počítať do desať, Tesla chce s crossoverom zrýchliť z 0 na 100 km/h rýchlejšie ako napríklad Mercedes AMG GT, nezaspalo ani Bentley s ich Bentaygou a Škodovka predstavila nový Kodiaq.

Takže najvyšší čas, aby sa zapojil do hry aj Seat, ktorý nemal doteraz v ponuke žiadne SUV.

Na autosalóne v Ženeve bola predstavená Ateca. Už tam sme jej pestré farby obzerali a tešili sa na jej uvedenie na trh. U nás si ju môžete kúpiť od prvého septembra, teda zhruba dva týždne a objednávky už sú trojciferné. Seat nás pozval na oficiálne predstavenie, tak vám môžeme prezradiť novinky ktoré bude španielska Ateca ukrývať a postupne ich uvidíme aj v ostatných modeloch značky.

Predstavenie prebehlo na Slovakiaringu 9.9., pár dní po začatí samotného predaja. Začalo krátkou prezentáciou a vysvetlením nových funkcií, ktoré auto má. Názov dostalo po španielskej dedine Ateca nachádzajúcej sa v strede pyrenejského polostrova. Zvonku svetlá, veľkosť a línie autá pripomínajú zdvihnutý Leon. Toho sa značka drží a dopočuli sme sa, že o rok nás čaká menšie SUV postavené na základe malého Seatu Ibiza. Či už v bielej alebo oranžovej, Ateca vyzerá naozaj dobre a môžete si tieto farby skombinovať aj s farebnými súpravami rôznych líšt a kolies v modrej, červenej a oranžovej.

Vnútri má Ateca pohodlné sedačky, rovnaký 8-palcový dotykový displej ako má nový Tiguan a tiež tlačidlo na voľbu režimu jazdy. Hlavné sú tu funkcie auta, ktoré Seat doteraz nemal. Welcomelight osvetlenie zo spätných zrkadiel, bezdotykové otváranie batožinového priestoru umožňujúce nohou nielen otvoriť, ale aj zavrieť kufor tak ako to majú napríklad modely značky Ford.

img_9989-edit

Park Assist 3.0 vám dovolí vybrať si, či pôjdete do priečneho miesta predom/zadom, hľadá miesta po oboch stranách cesty a stačí mu len 20 centimetrov na každej strane od auta aby sa zmestil. Takú tesnotku už by si trúfol málokto skúšať.

Zaujal nás aj Connectivity box umiestnený v stredovej konzole, ktorý bezdrôtovo nabije telefóny podporujúce Qi a dokonca ich spojí s vonkajšou anténou auta aby zlepšil príjem signálu.

Najväčším plusom bude TrafficJamAssist. Síce musíte mať ruky neustále na volante, no ovláda riadenie, zastavuje a znova sa rozbieha v dlhých nudných kolónach za vás až do rýchlosti 60 km/h.

Nové parkovacie kamery sme si vyskúšali v zabednenom aute na vyznačenej trase a bola to zaujímavá skúsenosť. Kvalita kamier je dostatočne dobrá na to, aby ste v pohode zvládli vďaka nim šoférovať. Viete si prepnúť niektorú z nich alebo si zobrazíte 360-stupňový pohľad na celé okolie auta.

Ale čo nás zaujalo najmenej bolo pulzujúce tlačidlo štartovania „Heart beat“, ktorého osvetlenie po nástupe do auta začne pulzovať rovnakým tempom ako srdce človeka. Tlačidlo majiteľ bude používať každý deň, takže by ho mohol dokázať nájsť aj keby len klasicky svieti a dokonca aj keby nesvietilo. Takto sa bude báť dňa kedy mu prestane svietiť a bude nútený ísť do servisu s tým že srdce na jeho aute prestalo biť.

Ako auto jazdí sme si vyskúšali na off-roadovej dráhe vedľa okruhu, na ktorej sme sa vozili už aj s konkurenčnou Kugou. Do rúk sa nám dostali zjavne predprodukčné kusy ešte na španielskych značkách. Má to byť mestský crossover s pohonom na všetky štyri, takže najväčšie výjazdy pochopiteľne nevyjde, ale náklony a kríženie náprav zvládala s prehľadom. Vyskúšali sme si asistent výjazdu alebo zjazdu z kopca, ponakláňali sa na šikmom svahu. Ako jazdí na ceste sme si ešte nevyskúšali, ale určite sa s Atecou zvezieme a budete si o tom môcť prečítať v kompletnom teste.