Porsche vytvára menšiu revolúciu modelom 911 Carrera T

Porsche vraj akosi prestalo riešiť limitované série, obmedzené počtom kusov, lebo sa nedokázali dostať ku všetkým, čo ich chceli. Ako jeden z príkladov môže byť Porsche 911R. Automobilka tak zabráni špekuláciam a môže sa stať, že vozidlám nebude rapídne rásť cena, avšak budú reálne na cestách a neskončia ako komodita.

Nový model 911 Carrera T je ľahšou 911. Porsche vyhodilo zadné sedadlá a odstránilo časť zvukovej izolácie. A samozrejme za ušetrenie hmotnosti a nákladov pýta viac peňazí. Čo takto spraviť si Carreru T doma na kolene z klasickej 911 Carrera? Pár skrutkovačov, kladivo a vŕtačka a je to. Ušetriť sa dá až 20 kilogramov, čo reálne znamená 1 425 kilogramov pohotovostnú hmotnosť. To je približne toľko ako má hatchback nižšej strednej triedy.

Aj keď to tak nevyzerá, tak Carrera T môže mať niektoré prvky výbavy, ktoré nemôže mať normálna Carrera. Takým je napríklad PASM (Porsche Active Suspension Management), ktorý posunie 911 o 20 milimetrov bližšie k zemi. Kratšia je aj radiaca páka a dokonca sú kratšie aj samotné prevody. Za príplatok je aj natáčanie zadnej nápravy.

Carrera T bude mať plochý šesťvalec s tromi litrami objemu. Má 272 kW (370 k) a 450 Nm. Výkon, nižšia hmotnosť, kratšie prevody a mechanický samosvorný diferenciál sú zárukou stovky za 4,5 sekundy. Za 15,1 sekundy je na stovkách dvoch. No a maximum je 270 kilometrov za hodinu. A to všetko s manuálom. S PDK je stovka za 4,2 sekundy, dve za 14,5 sekundy a maximum je ešte ďalej.

Vizuálne odlíšenie prinesú 20-palcové disky, alebo špeciálny spojler pre Carreru T. Centrálne výfuky a logá sú už len takou čerešničkou na torte. Šetrenie hmotnosti prebrehlo aj vnútri, zmizol informačno-zábavný systém PCM (Porsche Communication Management), ale ak ho chcete, tak ho môžete mať bez príplatku.

Základ v Nemecku bude stáť 107 552 eur, čo je o 10-tisíc eur viac ako stojí základná Carrera.