Porsche 911 Speedster je síce minulej generácie, ale je dokonalý

Porsche predstavilo novú generáciu najdôležitejšieho modelu vo svojom portfóliu, 911. To vie každý. Jasné, ostatné modely sú dôležité z pohľadu ziskov, ale predstavte si, že by automobilka vypustila z ponuky 911. To skôr svet prežije bez Macanu, či Panamery.

Ale poďme na Speedster. Aj napriek tomu, že do obehu sa postupne dostáva nová generácia, tento kus je postavený na tej odchádzajúcej. Speedster zdieľa mechanické časti s verziou 911 GT3. A to je úžasná správa.

Podvozok má natáčanie zadnej nápravy a dynamické úchyty motora. Štvorliter s protibežnými piestami, šiestimi, dokáže točiť až 9000 otáčok za minútu. Výkon je až 374 kW (508 k). Automobilka zapracovala na ešte lepšej odozve na sltačenie plynového pedála. No a prekvapenie prichádza v ponuke prevodoviek. Nebude žiaden automat. V ponuke je iba manuál so šiestimi prevodovými stupňami.

Speedster je aj o nižšej hmotnosti. Teda, vlastne ešte pred znížením hmotnosti prichádza na program porady tvar. Roadster s dvomi sedadlami vyzerá dokonale. Má aj látkovú strechy, ale to nie je podstatné. Dôležitý je celkový vzhľad bez strechy. Niektoré diely sú, kvôli úspore hmotnosti z karbónu. Napríklad kryt motora a veko kufra. Za 20-palcovými zliatinovými diskami s centrálnou maticou sú schované keramické brzdy.

Samostná prevdovovka tiež šetrí kilá. Konkrétne 5 kíl oproti sedemstupňovej prevodovke, ale až 20 kíl pri porovnaní s dvojspojkovým automatom. Štandardne dokonca Speedster nemá ani klimatizáciu, ale tá je nulovou opciou.

Na stovke je Speedster za menej ako 4 sekundy a automobilka vyrobí 1 948 kusov. Prosíme si všetky do garáže. Inak, toto Porsche nestratí hodnotu. Ozaj, sú k nemu aj hodinky. Poctivé, klasické, nie smart.