Porsche 911 predsa nemohlo ostať bez Targy

Poznáte to, chcete otvorenú strechu, ale je vám ľúto drať ju v zime a zasoliť ju počas jázd. Aj na toto má už znova Porsche riešenie. Je ňou karoséria Targa. Už od začiatku bude v ponuke Targa 4 a Targa 4S. Takže naša teória so zimou je teda veľmi pravdepodobná.

Výhodou 911 Targa je, že, na rozdiel od kabrioletu si zachováva rovnaký základný tvar ako má aj kupé 911. A s tým rámom okolo zadného okna silno pripomína historické modely. Vlastne svojim tvarom celé Porsche 911 pripomína históriu, ale to je iná vec. Avšak ten rám má Targa od roku 1965 s malými prestávkami. Rovnako sú odkazom na históriu aj zadné partie s obrovským sklom.

Na prekrytie v tomto prípade slúži látkový kus, avšak v príslušenstve bude určite časom aj hardtop. Dobre, štandardne je však látka. Napne sa za 19 sekúnd, pričom rovnaký čas trvá jej schovanie. To všetko, teoreticky, aj pri rýchlosti vyššej ako 50 kilometrov za hodinu pri ktorej to zvláda kabrio.

O motoroch netreba asi veľa hovoriť. Šesťvalcový boxer je jasný, avšak základ má 280 kW (380 k) a 4S ponúkne 331 kW (450 k). Štandardne bude motor skombinovaný s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, avšak v ponuke bude aj sedemstupňový manuál. Modes Targa 4 je na stovke za 4 sekundy a 4S potrebuje len 3,4 sekundy. Táto verzia sa do predaja dostane neskôr tento rok. A tešíme sa na ňu. Zároveň je asi každému jasné, že práve táto verzia bude najdrahšia spomedzi karosérií 911.

Ako bonus si Porsche pripravilo fakt parádnu galériu.