Po štandarde sa inovácie dočkal aj Mercedes-AMG GLC63

Mercedes ukázal inovovanú verziu modelu GLC, ale s najvýkonnejšou verziou ešte chvíľu čakal. Nemôže všetky tromfy predsa vystrieľať na jednej akcii. Nová verzia Mercedes-AMG GLC 63 prichádza preto až teraz s miernym odstupom.

Automobilka použila rovnaký recept ako pri slabších modeloch. Nové predné svetlá majú adaptívne lúče LEDiek. To sa dalo čakať, rovnako ako nový tvar, ktorý pripomína ten na triede GLE. GLC 63 bude mať prednú masku s vertikálnym pruhovaním Panamericana. Tak ako predné svetlá sa zmenili aj tie zadné. Dobre, tie trochu menej, tvarovo sú rovnaké, len prvky vnútri majú iné rozloženie.

Verzia AMG bude mať až 21-palcové disky a zároveň bude mať vyhradenú novú farbu, matnú sivú. Tá nebude dostupná na žiadnej inej verzii okrem tej s číslom 63. Väčšia šírka a agresívna predná časť sú samozrejmé, rovnako ako nové koncovky výfuku s lichobežníkovým tvarom.

Vnútro sa veľmi nezmenilo. Vypadlo koliesko na ovládanie systému Command. Je na to jednoduchý dôvod, GLC má už nový systém MBUX, ktorý ma dotykovú plochu, gestá a hlasové povely. Nový systém má aj väčší displej v strede s lepším rozlíšením a ponúka  možnosť navigácie pomocou rozšírenej reality.

Výkon motorov ostáva rovnaký, slabší osemvalec s objemom štyri litre má výkon 350 kW (476 k) a krútiaci moment 650 Nm. Stovku zvládne za 4 sekundy a maximálne sa dostane na 250 kilometrov za hodinu. AMG Driver’s Package posunie túto hodnotu až na 270 kilometrov za hodinu.

Verzia S ponúkne až 375 kW (510 k) a 700 Nm. Zrýchlenie sa skráti o 0,2 sekundy a maximum sa dostane na 280 kilometrov za hodinu. Podľa merania WLTP majú oba motory zhodne kombinovanú spotrebu 12,4 litra benzínu na sto kilometrov.