Po odchode Renaultu Fluence príde Mégane GrandCoupé

Renault Mégane sme už v redakcii mali s naftovým motorom, ale aj tú najlepšiu verziu, GT s natáčaním zadnej nápravy. Lenže výrobné kapacity automobilky a podvozkové plošiny ponúkajú ešte určité možnosti. A odchod Fluence sa predsa čakať dal.

Platforma CMF je naozaj modulárna a Renault ponúkne v modelovom rade Mégane aj tretiu karosériu, konkrétne sedan. Najpevnejšia karoséria nebude mať bezrámové okná, ktoré by mohol názov naznačovať. A predpoklad je, že ani podvozok 4Control. Zato ponúkne veľký vnútorný priestor s tým, čo má aj Mégane hatchback, čiže možnosťou vertikálneho 8,7-palcového dotykového displeja, či HUD, R-Link 2, MultiSense, alebo iných vymožeností.

Poteší aj obrovský kufor s objemom 508 litrov podľa VDA. Podľa trhu bude v ponuke agregátov SCe 115 so 6q manuálom, alebo CVTčkom, veď je to agregát s logom Nissanu. Viac benzínového výkonu dá TCe 130 s rovnakým manuálnym základom, alebo so sedemstupňovým EDC s dvoma spojkami.

Naftu bude reprezentovať dCi 90 a dCi 110 s 66 kW (90 k), respektíve 81 kW (110 k). Výkonnejší nemusí mať nunte šesťkvalt s manuálnym radením. Rovnaký počet stupňov môže ovládať automat. Pomyselným vrcholom ponuky bude dCi 130, 1,6-tka s výkonom 96 kW (130 k). Verzia GT v pláne asi nebude.

Model sa bude vyrábať v tureckej Burse, kde sa robili aj Fluence a Thalie.