Piata generácia Supry má radový šesťvalec, s 2JZ nerátajte

Toyota ukázala to, na čo automobilový svet čakal už 17 rokov. Piata generácia Supry patrila medzi najočakávanejšie autá . A niektorých asi zarmútil fakt, že automobilka na vývoji spolupracovala s BMW. Je to ale logické a vďaka za túto spoluprácu, inak by asi nič podobné nemalo šancu vzniknúť, aspoň nie za normálne ceny.

Keď už sme načali tú cenu, tak v Nemecku stojí od 62 900 eur, v USA od 49 900 dolárov. Jasné, rozdiely môžu byť vo výbave, to nejdeme riešiť. Tvarovo sa Toyota inšpirovala viac konceptom FT-1 ako predchádzajúcou generáciou. Veď to je samozrejmé, tvary spred 20 rokov asi aktuálne nebudú aj dnes.

Predok dostal výrazný spojler v spodnej časti nárazníka, ale tiež LED svetlá. Cez dlhú kapotu pokračuje ku kabíne. Tá zase disponuje dvomi vypuklými plochami zväčšujúcimi miesto nad hlavou pasažierov. No a zadok? Ten je trochu šialenejší. Úzke svetlá a zabudovaný spojler budú charakteristickými prvkami. Za takýto dizajn by sa nemuselo hanbiť ani britské TVR.

Interiér už taký odvážny nie je. Je skôr účelný. A ak sa dobre pozriete, tak pri radiacej páke postrehnete ovládacie koliesko. Toyota neprebrala systém z Lexusu, ale od vývojového partnera, od BMW. Krútite hlavou? Nie, predsa! Veď kolieskom sa dá ľahšie ovládať ako dotykovou plochou. Toto je super riešenie.

Rovnako super je aj motor. Pod kapotou je radový šesťvalec s prepĺňaním, tiež z rovnakého zdroja ako infotainment. Má tu výkon 250 kW (340 k). To s 1,5-tonovým autom znamená stovku za 4,3 sekundy a maximum obmedzené na 250 kilometrov za hodinu. A kde je 2JZ? Pri 2Beyonce predsa. 2JZ je koncepčne starý motor, ktorý by nebolo lacné prestavať na nové emisné štandardy a ak by sa to podarilo, tak by to nikto nedokázal zaplatiť. Buďme radi, že pod kapotou nie je oturbený štvorvalec.

Aj keď… V Japonsku bude v ponuke aj alternatíva s dvojlitrom s výkonom 190 kW (258 k).