Peugeot inovoval 308, nevynechal ani GTi

Peugeot 308 si hneď po svojom predstavení pripísal titul Auto roka. Akurát to bolo už v roku 2013 a odvtedy je celých 7 rokov. Facelift prebehol už v roku 2017, teraz prichádza ďalší. Je jasné, že je stále výborným autom, tak asi novú generáciu tak skoro netreba.

Najnovšia inovácia modelu prináša niečo nové. Ale na letmý pohľad to nie je vidno. Musíte si autá porovnať. A aj tak na nič neprídete. Teda ak porovnáte verziu po 2017 facelifte s tou pre modelový rok 2021. Nič sa neudialo. Alebo áno? Pribudla nová farba Vertigo Blue, čiže taká bledšia modrá. A na aute vyzerá megadobre. Nové sú tiež tvary zliatinových diskov, konkrétne dva druhy. Doplnkový balík Black Pack prinesie začiernenie niektorých chrómových prvkov karosérie.

Ten veľký krok vpred teda prichádza vnútri. Alebo nie? Na prvý pohľad zase nie je nič vidno. Ale ten druhý odhalí, že pred vodičom je nový displej miesto ukazovateľov. Je to ten istý 3D i-Cockpit ako v modeloch 208 a 2008.

Veľkým prekvapením je, že aj napriek všetkým tým ekoteroristickým veciam typu CAFE 2020 si Peugeot necháva hothatch 308 GTi, ktorý má 1,6-litrový turbomotor s výkonom 193 kW (263 k). Na stovke je stále do 6 sekúnd a má perfektné brzdy Alcon.

V ponuke bude 1,2-litrový turbotrojvalec s výkonom buď 81 kW (110 k), alebo 96 kW (130 k). Oba majú štandardne manuálnu šesťstupňovú prevodovku, pričom silnejší má možnosť osemstupňového automatu. Prevodovky sú rovnako rozhodené aj v prípade naftových verzií. Motor s objemom 1,5 litra má buď 74 kW (100 k), alebo 96 kW (130 k).

Nová verzia 308 bude mať štandardne dvojzónovú klimatizáciu, automatické prepínanie diaľkových LED svetiel, zadné parkovacie senzory, automatické stierače a niekoľko ďalších noviniek. V príplatkovej výbave zase bude snímanie značiek, či adaptívny tempomat.

Všetky 308 sa vyrábajú vo francúzskej fabrike v Sochaux.