Peugeot 308 s benzínovým trojvalcom prejde až 1810 kilometrov

Peugeot 308 je v poslednej dobe skoro všade. Je to jednak preto, že je Auto roka 2014 nielen na Slovensku, ale aj v Európe, ale aj kvôli tomu, že je naozaj dobrý.  Po správe, že bude treba zvýšiť produkciu prichádza nová zaujímavosť zo života hatchbacku.

S novým motorom 1,2 PureTech e-THP disponujúcim iba troma valcami má enormný dojazd. Agregát s výkonom 96 kW (130 k) prešiel testom s dohľadom UTAC (Union Technique de l’Automobile, Motorcycle et Cycle) testom v karosérii 308 na okruhu Almeria v Španielsku. So šesťstupňovou prevodovkou sa počas 32 hodín podarilo zajazdiť s priemernou spotrebou 2,8 litra. Pri objeme 51,4 litra tak dokázal presvišťať vzdialenosť 1810 kilometrov. A to nie je málo, najmä na benzínové auto.

V normálnej prevádzke bude určite smädnejší, ale stále bude mať podpriemerný smäd. Medzi naftovými agregátmi sa s najmenšími prísunmi uspokojí 1,6 BlueHDi s 88 kW (120 k). V sekcii kombinovaná spotreba má napísanú cifru 3,1 litra na sto kilometrov.

V súčasnosti verzia 1,2 e-THP s výbavou Active stojí 16 630 eur. Len pre informáciu, za kombi si priplatíte 700 eur.

Peugeot 308 PureTech e-THP