Passat 2020 vystúpil z komfortnej zóny

Americký trh automobilov je náročný v iných sférach, ako ten európsky. Preto divízia Volkswagen America vyrába typickú manažérsku ikonu, model Passat tak, aby vyhovoval klientele v USA.

Charakteristickou požiadavkou je čo najviac vnútorného priestoru. Možno to pramení z väčšieho objemu, ktorý zaberajú sami užívatelia. Vylepšili taktiež komfort a ponuku jazdných asistentov, no najmä dizajn. Opustili triezve a politicky korektné tvary, pridali trochu atraktívnosti a agresivity, výsledok rozhodne stojí za to. Líniu strechy prepracovali do obľúbeného coupé vzhľadu, ponáša sa takmer až na Arteon. Predná mriežka je veľmi dramatická a dominantná, k nej kontrastujú úzke LED svetlá, spolu tvoria jednoliaty celok. Vzadu je medzi svetlami siahajúcimi do tretiny kufrových dverí, názov modelu umiestnený centrálne pod znakom, pokračujú tak v nastolenom trende označovania vozidiel.

V motorizácií veľa zmien nenastalo, zostáva 2,0-litrový benzínový TSI agregát v kombinácií so šesťstupňovou automatickou prevodovkou TipTronic. Sila bude prenášaná len na prednú nápravu. Maximálny výkon bude 177 konských síl (130 kW), nový softvér posunul hodnotu krútiaceho momentu vyššie, dosahuje 280 Nm. V modernizovanom Passate budú na výber rôzne zliatinové disky kolies, najmenšie 17-palcové, najviac však 19-palcové.

Interiér posunuli dizajnéri do sféry prémiových značiek. Pocit luxusu podtrhli horizontálnymi mriežkami výduchov dvojzónovej klimatizácie pozdĺž celého kokpitu, veľkým dotykovým stredovým panelom a digitálnou prístrojovkou. Na výber budú 4 kombinácie materiálov, od leštených kovov až po drevo ku bielej koži. Prvkami komfortu sú aj vyhrievané sedadlá, vpredu aj vzadu. Vodič má pre seba aj pamäť nastavenia sedadla pre troch užívateľov, vrátane nastavenia vyhrievaných zrkadiel s automatickým sklápaním. V ponuke bude aj adaptívne svietenie s automatickým lúčom pre diaľkové svetlá a prisvietením do zákruty podľa polohy volantu a kolies. Samozrejmosťou je dažďový senzor, bezkľúčový vstup do vozidla a tlačidlo Start/Stop.

V zozname jazdných asistentov je prierez všetkým, čo dnes na trhu je. Nepretržité sledovanie vozidla, chodcov a kolíznych situácií, vrátane systému núdzového brzdenia až do zastavenia. Parkovací asistent je v ponuke vpredu aj vzadu, taktiež systém automatického parkovania. Pri zdĺhavej jazde bude nápomocný adaptívny tempomat a systém udržiavania v jazdných pruhoch. Ak by ani títo pomocníci nestačili, automatický systém po zrážke sám aktivuje núdzové volanie. Infotainment systém bude mať už v základnej výbave konektivitu Apple CarPlay, Android Auto aj Mirror Link, takže sa bude dať pripojiť akékoľvek smart zariadenie a rozšíriť tak funkcie a aplikácie vo vozidle. Navigácia bude obsahovať online podporu Discover Media. Za príplatok bude audiofilská zostava sprostredkovania hudby Fender Premium Audio.

VW America zavádza pri tomto modeli prenesiteľnú záruku na 6 rokov alebo 115-tisíc km. V praxi to znamená, že keď vozidlo po troch rokoch firma predá do súkromných rúk, nový majiteľ pokračuje v čerpaní továrenskej záruky. V predaji budú 4 štandardné výbavy plus doplnkové prvky za príplatok.

Prijateľná cena, nemecká spoľahlivosť a dynamickosť, americký komfort, sľubné predpoklady pre úspech. Na trhu v USA a Kanade sa očakáva už v lete 2019. U nás bude trochu iný.