Panamera Turbo S ukončí proces modernizácie

Modernizácia Panamere prospela. Nie je úplne krásna, ale je omnoho znesitelnejšia. Normálne by sme nad ním aj uvažovali, keby neexistovalo Maserati Quattroporte, či Aston Martin Rapide. Aj keď nová verzia Turbo S sa bude dať veľmi dobre počúvať.

Nové Turbo S sa pripojí k Hybridu a Turbu, čím sa dokončí facelift celého modelu. Turbu S pribudne 15 kW (20 k) a najvýkonnejší model s agregátom V8 a objemom 4,8 litra sa dostane na 419 kW (570 k). Vyšší výkon dosahuje použitím nových túrb. Top model Panamery dá stovku za 3,6 sekundy a dostane sa až na 309 km/h.

Zvonku celý facelift tkvie v novom nárazníku s väčšími otvormi pre vstup vzduchu a upravených LED svetlometoch. Nie tak obvyklou zmenou je zväčšenie zadného okna piatych dverí. Zadný nárazník tiež nezostal pôvodný a za zmienku stojí aj výsuvný spojler.

Ale to nie je všetko. V rámci faceliftu pribudla alternatíva nazvaná Executive. Tá je o 150 milimetrov dlhšia, čo poteší najmä megavysokých Číňanov. Tí si na predĺžené verzie potrpia. Oficiálne predstavenie auta bude na autosalóne v Tokiu. V U, S and A bude základná cena 180 300 amerických dolárov a Executive začne na 200 500 dolároch. Prepočty sú irelevantné, pretože Európa bude mať ceny určite vyššie. Nedivili by sme sa, keby zmenili len menu a cifry ostali.