Opel Grandland X je na Slovensku a je iný ako Peugeot 3008

Keď si predstavíte dva sesterské modely, tak máte na mysli skôr podobu ako Peugeot Partner a Citroën Berlingo. Avšak aj nový Opel Grandland X a Peugeot 3008 majú spoločné základy a riešenia, ale pritom to vôbec nie je vidno. Takto sa to robí.

Zvonka je Grandland X síce športovo ladený, ale zároveň je konzervatívnejší ako aktuálne Auto roka 2017. Vpredu má tvary, ktoré pripomínajú ostatné modely v ponuke a využíva LED predné svetlá (podľa výbavy). Nie sú maticové ako napríklad na Astre, ale sú natáčacie a používajú prisvecovanie do zákrut. Naviac menia lúč na diaľnici a pri daždi, prípadne snehu. Zadné LEDky sú štandardne pre všetky výbavy.

Grandland X vyniká nízkou hmotnosťou, dokonca váži menej ako Mokka X. V prípade najväčšieho SUV však nebude v ponuke pohon všetkých kolies tradičnou formou. Aspoň čiastočne ho má nahradiť systém IntelliGrip s piatimi režimami prispôsobujúci reakcie ESP a aj ďalších prvkov.

Dôvodom na prechod k SUV je trh, ktorý má narásť zo súčasných 9 percent až na 24 percent celkového objemu predaných vozidiel. Opel má aktuálne v ponuke až tri. Najväčší z nich ponúkne dostatok miesta aj pre pasažierov vzadu a batožinový priestor Grandlandu X ponúka objem 514 litrov, po sklopení sedadiel delených v pomere 60:40 až 1652 litrov. Dostante sa k nemu aj kývnutím nohou pod nárazníkom. Interiér má však niekoľko ďalších pozitív, napríklad predné sedadlá majú certifikát AGR a naozaj majú široké spektrum nastavení. Volant má normálnu veľkosť a môžete využiť aj diaľkovú pomoc OnStar, ktorá však nepodporuje posielanie destinácií do navigácie, ani z mobilu. Je to kvôli infotainmentu od Peugeotu, ktorý pracuje s inými dátovými tokmi.

Na začiatok musia Grandlandu stačiť dva motory. Jeden benzínový a jeden naftový. Benzínový je trojvalec s objemom 1,2 litra, ktorý prináša 96 kW (130 k). Naftu spaľuje 1,6-tka s 88 kW (120 k). Oba sa dajú kombinovať s automatickou prevodovkou so šiestimi stupňami. S obomi je auto živé a príjemné, ale k štýlu SUV sa viac hodí naftová pohonná jednotka s vyšším krútiacim momentom. Neskôr, začiatkom roka 2018 sa do ponuky pridá ešte naftový dvojliter s výkonom 132 kW (180 k), spolupracujúci s osemstupňovým automatom. Ešte neskôr je v pláne aj hybrid, ktorý bude jediný disponovať pohonom všetkých kolies, predné bude roztáčať spaľovací motor, zadné elektromotor.

Opel prichádza aj s atraktívnou cenou pre nové SUV. Začína na sume 18 290 eur za výbavu Selection s 1,2-kou turbo. Má v základe klimatizáciu, ktorú Ople nechal samostatnú a nezakomponoval ju do displeja, má aj elektrické ovládanie všetkých okien, či LED zadné svetlá a audiosystém s Bluetooth.

Každému musí okamžite napadnúť, že Grandland X bude v novom koncerne konkurovať Peugeotu 3008. Ale vôbec to tak nie je, aj keď majú autá rovnaký základ, tak sú úplne odlišné a mieria na inú klientelu.