Opel Combo chce viac podielu na trhu, má na to

S Oplom Combo to je zaujímavé. Prvá verzia bola odvodená od Kadettu, potom dve generácie išli s predkom Corsy a potom vývoj Opel zabalil úplne, prevzal Fiat Dobló. Ale akonáhle prešiel Opel do koncernu Peugeot-Citroën boli časy rebrandovaného Fiatu zrátané. Nové Combo je pripravené nadviazať na tretiu generáciu, ktorá bola najúspešnejšia.

Nový Opel Combo príde na slovenský trh najskôr ako verzia Life, čo je označenie pre osobnú. Úžitková príde na prelome októbra a novembra. Osobák si už teraz môžete objednať. A začína s cenou už 12 990 eur. Ale v základe nemá klimatizáciu. Zato má čítanie dopravných značiek a tempomat. Ak chcete klimatizáciu, zabudnite na Selection, ale skočte po Enjoy za 14 590 eur, s klimatizáciou, ale aj posuvnými dverami na oboch stranách.

V ponuke modelu budú dve dĺžkové verzie, pričom dlhšia vzniká pridaním porcie na rázvor, ale aj dozadu. Obe dĺžkové variácie budú mať v ponuke sedemmiestne usporiadanie interiéru. A tiež budú v ponuke dve verzie zadných dverí, buď výklopné, alebo dvojkrídle. Takže počet verzií naozaj nebude obmedzený. Motory budú tri, 1,2-litrový benzínový trojvalec s 96 kW (120 k). Naftové majú oba objem 1,5 litra a štyri valce. Slabší má 74 kW (100 k) a silnejší 96 kW (130 k). Lenže slabší má 5 prevodov a silnejší o jeden naviac.

My sme skúsili Combo Life Innovation s 1,5-litrovým naftovým motorom, ale naladeným na nižší výkon. Sto koní je na auto dostatočné, ale iba ak často nejazdíte plne zaťažení. V takom prípade vrelo odporúčame výkonnejší naftový motor. Na druhú stranu, päťstupňová prevodovka je odstupňovaná tak, že pri 130 kilometroch za hodinu má motor iba niečo cez 2500 otáčok. Vnútri však stále panuje ticho, na túto kategóriu až ukážkové.

Dokonca ani cesty okolo Slovakiaringu neboli problémom. Podvozok osobnej verzie je celkom komfortne nastavený. Neposkakuje príliš a na 16-palcových diskoch funguje naozaj nadpriemerne. Výhrady vlastne nemáme k ničomu. Veď ak sa nám zdá slabý motor, je silnejší, ak je krátka verzia malá, je v ponuke dlhšia.

Oproti súrodencom z koncernu je naviac Combo Life omnoho umiernenejší. Nechce šokovať, ale chce osloviť dizajnom skôr konzervatívnu časť publika. A to sa mu podarí. Combo Life má naozaj veľké šance na úspech.

Pri predstavení nového modelu na slovenskom trhu si Opel CS adoptoval v Malkiaparku, pri Slovakiaringu, rysa. To znamená, že o jedlo nebude mať rys núdzu. Tlieskame!