Nový Sportage je väčší, aerodynamickejší a dvojspojkový

Nová Kia Sportage nie je len facelift. Je to komplet nová generácia. Po uvedení Hyundai Tuscon sa progres dal čakať. Väčšie rozmery, krajší interiér, nové niektoré motory a kontroverzný dizajn.

Súčasná generácia Kie Sportage bola na vrchole predajnosti SUV. O polku dala Yetiho a oproti tretiemu Dusteru mala skoro dvojnásobok kusov. Mohol za to dynamický vzhľad a atraktívna cena. Skúste hádať, čo autu zostane? Asi cena. Nechceme nejako rýpať, ale dodané fotky nelichotia predej časti. Akoby niekto dal obrovskú masku a svetlá zabudol riešiť. Zboku a zozadu je ale našťastie všetko v poriadku a Sportage vyzerá naozaj schopne.

SUV narástlo o 40 mm do dĺžky na 4480 mm. Rázvor pritom poskočil o 30 mm na 2670 mm. Profitujú zadní pasažieru a kufor. Z 465 litrov je razom 503 litrov. A nárast zanamenala aj nádrž. Z 58 litrov je 62. Nezdá sa to ako veľa, ale predstavuje to 50-80 kilometrov dojazdu. To poteší.

Kia Sportage 01

Interiér sa, podľa nás, podaril. Vyzerá honosnejšie a vodorovné línie zdôrazňujú šírku. Mäkké materiály, infotainment so siedmimi, alebo ôsmimi palcami a možnosť audia JBL s výkonom 320 W z ôsmich repro vyzerajú príjemne.

Kapota novej generácie bude ukrývať štvorvalcové benzínové motory s objemom 1,6 litra. Atmosféra GDI má 97 kW (132 k) a 161 Nm. Prepĺňaný T-GDI dostane až 130 kW (177 k) a 265 Nm. Druhý menovaný bude možné zapojiť s dvojspojkovým automatom.

Naftu budú potrebovať pre prácu tiež štvorvalce. Základ 1,7 CRDi príde s 85 kW (115 k) a je z predchádzajúcej generácie. Dvojliter R prešiel pár zmenami a ponúka 100 kW (136 k) plus 373 Nm, alebo až 135 kW (184 k) s 400 Nm. Dvojlitre a turbobenzín sú kombinovateľné so štvorkolkou.

Do predaja sa nový Sportage dostane už začiatkom budúceho roka. Kia nezabudla na sedemročnú záruku obmedzenú 150 tisícmi kilometrov.