Nový Mustang má poriadnu zadnú nápravu

Ford sa ukázal. Na akcii Go Further predviedol nový Mustang, ktorý sa dostane aj do Európy! A aby toho nebolo málo, na svoje si prídu aj Briti a Japonci, keďže bude dostupný aj s pravostranným riadením.

Tvarovo neprešli príliš ďaleko od konceptu, ktorý je posledné tri generácie. Ale vyzerá celkom agresívne, čo privádza myšlienky na to, čo s autom spraví Shelby. Zozadu zase jasnou rečou vravia tri zvislé segmenty svetiel na každej strane. Pre niektorých je však celok sklamaním, ale pre nás nie. Mustang vyzerá moderne a schopne.

Vnútri museli prísť kvalitné materiály. Doteraz boli interiéry len pre priaznivcov amerických vozidiel, ktorí nehľadeli na použité materiály. Takže nová generácia sa môže postaviť proti každému športovému kupé triedy. Aspoň podľa vyjadrenia automobilky. Z technológií použil Ford napríklad SYNC, MyFord Touch, audiosystém Shaker Pro a možnosť meniť farby ručičiek rýchlomera a otáčkomera. Len nám chýbajú nejaké ukazovatele naviac, ako má Chevy Camaro.

Zo začiatku budú dostupné dva motory. Očakávaný osemvalec do V s objemom päť litrov bude mať 313 kW (426 k) a 529 Nm. Väčším prekvapením je 2,3-litrový EcoBoost so štyrmi valcami. Vyzerá to tak vlažne, ale výkon hovorí jasnou rečou. Štyri valce dajú 227 kW (309 k) a 407 Nm. Zvláštne je, že Ford udáva pre USA servisný interval 16 000 kilometrov. Oba motory budú spojené so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou štandardne, alebo za príplatok s automatom s rovnakým počtom stupňov.

A fanfáry na koniec, Ford zapracoval na podvozku. Tuhá náprava s listovým pružením bola trocha archaická, používala sa aj na konských dostavníkoch niekoľko stoviek rokov dozadu. A už bol čas prejsť na novšiu, európskejšiu technológiu. Mustang tak bude mať nezávislé zavesenie zadných kolies so stabilizátorom a odpružením vinutými pružinami. Štvorvalec pritom bude mať dvojité tlmiče a osemvalec jednoduché.

Bravo, Ford!

P.S.: Ak ho chcete, tak si budete musieť počkať. Začne sa predávať až v druhej polovici budúceho roka.