Nový Mercedes triedy B príde s osemstupňovým automatom

Mercedes ukázal už tretiu generáciu triedy B. Znamená to, že si necháva aj túto verziu karosérie a netlačí sa nutne do crossoverov. Veď popri GLA by asi GLB nemalo veľký zmysel. Nové Béčko bude MPV aj naďalej, ale bude vo všetkom lepšie.

Napríklad sa zlepší aerodynamický odpor. Dizajnéri zapracovali na detailoch a podarilo sa im znížiť ho z 0,25 na 0,24. Nezdá sa to ako výrazná úspora, ale popri tom sa podarilo znížiť aj aerodynamický hluk, a to je už dôležitý faktor.

Dizajnovo sa nové B nejako nevymyká tomu, čo Mercedes predstavuje v ostatnej dobe. Možno niekto môže tvrdiť, že to je len facelift. Ale nie je to tak. Nová platforma, zdieľaná s Áčkom, má rázvor 2729 milimetrov a bola snaha o čo najmenšie previsy.Dizajn určite dotvárajú aj predné LEDkové sveltá. Môžu mať aj usporiadanie Multibeam LED, čiže plne adaptívne lúče. Lenže sú za príplatok. Aj LEDky sú za príplatok. Štandardom sú halogénové svetlá s H7 žiarovkami.

Interiér je presne tým, čím mal byť. Je príbuzný s Áčkom. To asi čakal každý. Vidno to na výduchoch klimatizácie, ale aj na dlhom displeji. Verzia s 10,25-palcovými displejmi vedľa seba je za príplatok. Štandardom budú dva malé sedempalcové. No, ale používať sa dajú štýlom MBUX, čo znamená aj hlasové ovládanie po vyslovení oslovenia Hej, Mercedes. Trochu zamrzí, že Mercedes aj tu poslal ovládanie kolieskom do histórie, ostala, okrem hlasu, len dotyková plocha.

Mercedes-Benz B-Klasse, Leder macchiato // Mercedes-Benz B-Class, Leather macchiato

Automobilka vytvorila aj nové sedadla Energizing s lepšou geometriou k ľudskému telu. Dobre, berieme. A tiež berieme rozdelenie zadných sedadiel v pomere 40:20:40. Sedadlá majú nastaviteľné operadlá a podľa ich sklonu je objem batožinového priestoru 455-705 litrov. Po ich úplnom sklopení je to až 1540 litrov.

V ponuke pribudnú aj asistenti, ktorých už hrdo využíva Áčko, takže núdzové brzdenie, adaptívne udržiavanie odstupu od vozidla predchádzajúceho a sledovanie únavy vodiča budú tiež. Ale tiež budú nové pohonné prvky.

Úplne nový je dvojlitrový naftový motor. Ten ponúkne v B200d výkon 110 kW (150 k) a v B220d až 140 kW (190 k). V oboch prípadoch je kombinovaný s novým dvojspojkovým automatom s ôsmimi stupňami. Slabší B180d má výkon 85 kW (115 k) z 1,5-litrového motora a sedemstupňový automat.

Benzínová zložka ponuky bude mať 1,33-litrový motor s filtrom pevných častíc (FPČ) a výkonom 100 kW (136 k) pre B180. Pre B200 to bude 120 kW (163 k). Oba motory budú mať sedemstupňový dvojspojkový automat.

Všimli ste si? Zatiaľ žiaden manuál. S automatom predsa ide lepšie optimalizovať spotrebu pri WLTP.