Nový Mercedes triedy A bude mať štandardne filter pevných častíc (aj pre benzíny)

Mercedes ukázal novú triedu A. Je to už štvrtá generácia a zatiaľ je najkrajšia. Veď inak to nejde. Isté inšpirácie novým CLSkom sa uprieť nedajú hlavne vpredu, ale z malých hatchbackov v nižšej strednej triede bude jedným z najkrajších. A jedným z najaerodynamickejších.

Predok Mk štvorky bude mať nízku stavbu a nové ploché svetlá. Tie budú osadené LEDkami, ale Multibeam, čo znamená, že budú svietiť takmer dokonale. Áčko však nie je prvé auto v triede, ktoré má adaptívne maticové LEDky, s tým prišiel už Opel Astra. Ale pri Áčku je veľmi pravdepodobné, že svetlá budú svietiť dokonale.

Medzigeneračne Áčko trochu narástlo. Rázvor získal 30 milimetrov, čo sa prejavilo najmä v priestore pre pasažierov na zadných sedadlách. Nezmenšil sa ani kufor. Má dokonca naviac 29 litrov s celkovým objemom 370 litrov. To nie je svetoborné, ale je to posun vpred.

Posunom vpred je aj interiér ako taký. Najmä prístrojová doska je až šialene blízko tým, ktoré sú v Éčku a eSku. Plus má dokonalé výduchy klimatizácie. Pred vodičom je jedno pole displejov tiahnuce sa až do stredu. Lenže dva veľké desaťpalcové displeje sú len v najlepšie vybavených kusoch. V stredne vybavených je jeden desaťpalcový a jeden sedempalcový a v základe sú dva sedempalcové displeje. OK, nie 10-palcové, ale 10,25-palcové.

Na displejoch bude úplne nový systém Mercedes-Benz User Experience, skratka MBUX. Ten dokáže pomocou umelej inteligencie vytvárať nové prepojenia medzi autom, vodičom a pasažiermi. Nie, spolujazdkyňu/spolujazdca vám nezbalí. Využíva na zlepšenie komunikácie dotykové polia, dotykový displej a hlasové ovládanie aktivované hláškou Hey, Mercedes.

Nový model bude mať aj nové motory. A200 bude mať 1,4-litrový benzínový štvorvalec s vypínaním valcov a výkonom 120 kW (163 k). Ako jediný v počiatočnej ponuke bude mať manuálnu prevodovku. S ňou bude mať kombinovanú spotrebu 5,6 litra. S automatom dokáže jazdiť za 5,1, veď má o stupeň viac.

Najvýkonnejším, kombinovaným výlučne s automatom, bude zatiaľ A250. Výkon dvojlitra bude 165 kW (224 k) a krútiaci moment 350 Nm. Stovku zvládne za 6,2 sekundy a maximum je 250 km/h. Pritom kombinovaná spotreba bude iba 6 litrov na sto.

Jedinou počiatočnou naftou bude A180d s výkonom 85 kW (115 k) a krútiacim momentom 260 Nm. Bude mať iba automat a kombinovanú spotrebu 4,1 litra nafty na sto kilometrov.

Všetky, ale naozaj všetky motory, vrátane tých benzínových budú mať filter pevných častíc. Nové Áčko bude možné objednávať od marca a na trhu sa objaví reálne na jar.