Nový Ford Focus: Viac technológií, menej kíl a najviac verzií

11. apríla 2018 od AktualityNové modely

Ford Focus si už odkrútil tri generácie. Tá tretia už pomaly končí, aj keď stále nepatrí do starého železa. Lenže nový model je ešte ďalej. Štvrtá generácia Focusu bude presne taká ako budete chcieť, veď na výber bude okrem hatchbacku aj kombi a sedan. Lenže tým Ford nekončí.

Ďalšia možnosť odlíšenia je voľba formy. Základ doplní športovo strihnutý ST-line, luxusné prvky pridá Vignale a Active zase ponesie terénne črty ako plastové lemy nárazníkov a imitácie ochrán podvozka a motora.

Nový Focus bude stáť na novej platforme C2. Podľa verzie dokáže celkovo ušetriť takmer 90 kilogramov. Model bude globálny a tak sa musí prispôsobiť čo najviac zákazníkom. Ani jeden z nich však nebude reptať na možnosť využitia adaptívneho tempomatu, aktívneho udržiavania pruhu, či na možnosť čítať značky. Ani adaptívne LEDkové svetlá nebudú zatracované, aj keď niektorí v nich môžu vidieť spodnú polovicu Thorovho kladiva z modelov Volva. Lenže celok je, našťastie, úplne iný a Focus spredu nepripomína nič iné. Monitorovanie jazdného pruhu vidí čiary až do vzdialenosti 65 metrov.

Ak hádate, že pod kapotou budú EcoBoosty, tak máte pravdu. S potrebou atmosférického motora vo Focuse nepochodíte. Benzínový základ bude litrový EcoBoost. Ten bude mať tri výkonové verzie, spodok bude, iba na niektorých trhoch, 63 kW (85 k), ale u nás bude v ponuke skôr verzia s výkonom 74 kW (100 k) a aj 92 kW (125 k). Nad ním bude 1,5 EcoBoost, ktorý ponúkne 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Práve najvýkonnejší model spolu s nižšou hmotnosťou môže byť naozaj zaujímavou kombináciou. Na výber bude šesťstupňový manuál a osemstupňový automat.

Z naftovej časti spektra sa na trhy dostanú motory EcoBlue. Agregát s 1,5 litrami môže mať 70 kW (95 k), alebo 88 kW (120 k). Oba majú zhodne 300 Nm. Vrchol naftovej ponuky bude dvojliter s 110 kW (150 k).

Ku zníženiu spotreby globálne prispieva okrem samotných agregátov a nižšej hmotnosti aj lepšia aerodynamika. Hatchback má koeficient Cx len 0,263 a sedan dokonca 0,25. Veľmi dôležitým faktom je, že tuhosť karosérie vzrástla o 20 percent oproti predchodcovi.

A vlastne sme ešte zabudli spomenúť SYNC3, ale ten už poznáte. Celkom dobre môže hrať aparatúra B&O Play s výkonom 675 wattov a desiatimi reprákmi.

Tags: