Novú Octaviu už naživo ukázali vo Viedni (naživo to nie je tak zlé)

Škoda Octavia vyvolala kontroverzné reakcie. Dobre, nie úplne kontroverzné. Vyvolala vlnu nevôle väčšiu ako všetci utečenci. Veď takto si tradičná rodina a tradičný manažér svoje auto nepredstavujú.

Automobilka vo Viedni predstavila naživo novinárom svoju najnovšiu kreáciu a pán Kabaň musel mať slušne plné ruky práce. Skôr teda plné ústa argumentov, ktoré obhajujú dizajn. Faktom však ostáva, že tí, čo na predstavení boli tvrdia, že reálne vyzerá krajšie ako na fotkách. Dokonca sme kdesi čítali aj osočovanie fotografa, aj keď tu by sme mali skôr povedať grafika.

Zmena sa prejaví u všetkých verzií. Nevynímajúc RS a Scout. Okrem očividného rozdelenia predných svetlometov a použitia LEDiek miesto bi-xenónov sa zmenil aj podvozok. Zadná náprava má širší rozchod ako doteraz. Narástol o 20 milimetrov pre vlečné ramená do 110 kW (150 k). A pre viacprvkové zavesenie pribudlo až 30 milimetrov, čo znamená, že aj pre RSko bude platná táto hodnota.

RSko bude naviac o 15 milimetrov bližšie k zemi. A toľko omieľaná inovácia je tiež pravdou. Základná benzínová RS bude mať 169 kW (230 k), čo mala doteraz iba RS230. Len s tým rozdielom, že teraz nebude mať samosvor. Takže treba počkať na to, čo sa šepká, RS245 s 180 kW (245 k) a spomenutým diferenciálom. Medzi pohonnými systémami bude nový aj dvojliter TDI (110 kW/150 k) so štvorkolkou. No, skôr to bude kombinácia s novou prevodovkou, sedemstupňovým DSG.

Medzi Simply Clever riešeniami pribudol napríklad spodok držiaka na PET fľašu, ktorý zvláda pomôcť pri otváraní. Pomáha špeciálne tvarovanou spodnou časťou, do ktorej fľaša jednoducho zapadne. Vzadu zase budú dve USBčka na nabíjanie a na zadnej strane predných operadiel budú môcť byť stolíky. Až tak je Octavia veľká.

No a netreba zabudnúť ani na infotainmentové systémy. Okrem základného Swingu budú mať povrch zo skla a reálne rýchle reakcie. Vraj aj presné. Vrchol bude Columbus s 9,2 palcami uhlopriečky a Wi-Fi hotspotom.