Nové Mini je ako z komixu

Poznáte japonské komixy, kde majú postavy veľké oči a sú dokonalé s niektorými neproporčnými časťami tiel? Ak áno, tak nové Mini nebude žiadnym spôsobom šokujúce. Nová generácia bola dlho očakávaná a každý hádal, ako môže vyzerať.

No a vyzerá presne tak ako väčšina očakávala. Vyzerá jednoducho rovnako. Ale iba na prvý pohľad, alebo do toho momentu, keď vedľa seba postavíte novinku a jej predchodcu. Malé auto v tom okamihu vyzerá akosi veľké. Už prvá novodobá generácia bola oproti deduškovi z minulého tisícročia obrovská. No a nové Mini je ešte väčšie. S rozmermi 3821 milimetrov dĺžky, 1727 šírky a 1414 výšky mu pribudlo 98, 44 a 7 milimetrov na jednotlivých rozmeroch. Narástol aj rázvor o 42 milimetrov na 2495. To by malo znamenať lepšie priestorové podmienky pre pasažierov a aj zväčšenie kufra. Narástol o 30 percent na 211 litrov.

Vnútri vyzerá znova rovnako, ale bude mať Head-Up displej za príplatok a hlavne rýchlomer tam, kde by ste ho čakali, na stĺpiku riadenia. Takže veľký kruh v strede zostal pre navigačný, či informačný alebo zábavný systém.

Kým tvary nejako nešokujú, až na zadné svetlá, ktoré vyzerajú ako nepodarená zemiaková placka, kóma príde pri pohľade na motory. Na začiatok budú iba verzie Cooper, Cooper D a Cooper S. Spočiatku teda úvod bude predstavovať Cooper s motorom s objemom 1,5 litra. To je len o deci menej ako má predchodca, ale bude mať prepĺňanie. Zatiaľ OK. Ale do litra a pol sa vojdú iba tri valce. Čítate správne, bude to trojvalec. Avšak s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 220 Nm. Vraj spotrebuje iba 4,4 litra na sto kilometrov.

Mini 2014 mid

Druhá alternatíva v Cooper D bude mať základ rovnaký, čiže tri valce a 1,5 litra, ale výkon bude 85 kW (115 k) a krútiaci moment 270 Nm. Spotreba sa vraj ustálila na kombinovaných 3,6 litra a emisie iba na 92 gramoch CO2 na kilák.

Najvýkonnejší Cooper S, teda aspoň spočiatku bude mať konečne štyri valce a objem dva litre. Z toho dá 141 kW (192 k) a 300 Nm. V ríši snov BMW spotrebuje iba 5,6 litra na sto kilometrov. Neskôr pribudne najslabší benzínový One a naftový One D. Vrchol nafty sa predstaví s názvom Cooper SD a úplný vrchol bude samozrejme JCW.

Motory dostupné od začiatku budú spolupracovať s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Ak však zaúraduje lenivosť, tak je ho možné za príplatok vymeniť za šesťstupňový automat.

Pikachu, vyberám si teba. Vlastne nie, z hľadiska dizajnu by sme brali Cooper a možno s naftou. Ale reálne si počkáme na maxiMini, ktoré bude mať šesťdverovú karosériu. Neľakajte sa. Zadné dvojkrídle sa počítajú za dve.