Nové BMW radu 3 je oficiálne odhalené

Parížsky autosalón je plný noviniek a exkluzívnych premier, jedným z najdôležitejších exponátov je ale bezpochyby nová generácia trojkového BMW. Model strednej triedy z Mníchova je predajným ťahúňom značky a tak je mimoriadne dôležité, aby nová generácia bola zasa o kus lepšia než predchodca.

Jedno je jasné, je zasa o niečo väčšia. Na dĺžku o 76mm, ťažiť z toho budú aj pasažieri vzadu kedže aj rázvor sa zväčšil o 41mm. Celkový dizajn karosérie sa nesie v duchu nových väčších súrodencov, zadná časť dokonca trochu pripomína radu 7,  ale je vidieť aj nadviazanie na predošlú generáciu. Ešte väčší akcent sa tu ale kladie na podtrhnutie dynamického dojmu. Pretiahnuté svetlomety sú štandardne v prevedení Full-LED.  Napriek tomu, že sa auto zväčšilo, celková hmotnosť o pár kilogramov klesla.

Interiéru dominuje prehľadný displej, ktorý sa premiestnil na vrch do stredu prístrojovej dosky, ale nevyčnieva nad ňu. V základe to bude 5,7 palca pre zobrazovanie jazdných údajov a 8,8 palca pre systém infotainment s možnosťou väčšieho displeja za príplatok. Budíky pred vodičom sú plne digitálne, v strede medzi sedadlami je tradčný kruhový ovládač iDrive. Z fotiek pôsobí interiér vzdušnejšie a čistejšie ako u predchodcu, jednotlivé ovládače a tlačidlá pôsobia na pohľad kompaktnejšie a ucelenejšie

Základnou motorizáciou bude naftový štvorvalec 318d s výkonom 118kW/143 koní, nad ním bude azda najpopulárnejšia motorizácia 320d. V novej trojke bude mať výkon 144kW/188 koní a na začiatku bude jedinou alternatívou pre zákazníkov, ktorí budú voliť pohon všetkých štyroch kolies xDrive. Vrcholom naftovej ponuky bude 330d so 195 kW/262 koňnmi. Benzíny naopak začnú na výkone slušných 135kW/181 koní vo verzii 320i, 330i so 190kW/250 koňmi už ponúkne slušnú zábavu. Pravoverní puristi možno zostanú smutní že sa jedná iba o dvojlitrový štvorvalec.  Táto verzia ale bude štandardne vybavená 8-stupňovým, špičkovým automatom Steptronic.

Zaujímavosťou je, že nova trojka je úplne prvým BMW s revolučným systémom tlmičov, ktoré su čiastočne integrované priamo do základu karosérie a napomáhajú tým k ešte vyššej tuhosti a istejším jazdným vlastnostiam nového modelu.  Auto je vybavené plejádou elektronických pomôcok pre zvýšenie bezpečnosti a efektivitu jazdy, ako napríklad vylepšený adaptívny tempomat spolupracujúci s navigačným systémom, čoho výsledkom je plynulejšie a hospodárnejšie radenie či brzdenie motorom. Systém ochrany chodcov, aktívnej ochrany pred nehodou s núdzovým brzdením, to všetko je len malá časť toho, čo nová trojka ponúkne. Dostupná bude v troch líniách výbavy, ktorými sú Sport, Luxury a vrcholné M. Dostupnosť tohto nového modelu sa datuje na marec 2019.