Nová Škoda Enyaq iV je oficiálne predstavená

Prvý september bol pre Škodu výnimočný, keďže predstavila jeden z najrevolučnejších modelov vo svojej histórii. Reč je o SUV Enyaq iV, ktoré je prvým, čisto elektrickým modelom českej automobilky. Nedávano sme síce u nás v redkacii mali elektrické Citigoe iV, avšak tento model je, na rozdiel od Enayqu, v ponuke aj so spaľovacími motormi.

Novinka jazdí na podvozkovej platforme MEB, ktorá pochádza z produkcie súrodeneckého Volkswagenu. Veľkostne je Enyaq medzi Kodiakom a Karoqom a meria 4648mm. Spolieha sa na ostro rezané a jednoznačné línie. Na prvý pohľad pôsobí svalnato a mohutne. Strecha je pomerne nízka a celá karoséria pôsobí prikrčene, čo má aj praktický účel, ktorým je lepšia aerodynamika a tým pádom dlhší dojazd. Široká predná maska je v podstate bez otvorov, zato ale môže byť za príplatok osvetlená LED svetlami. Tento prvok výbavy sa nazýva Crystal Face. Základné disky kolies majú 18″, za príplatok je možné dostať sa až na veľkosť 21″. Základná verzia 60iV s výkonom 132kW a 310 Nm by mala byť schopná prejsť 390 km a poháňanú bude mať iba zadnú nápravu. Z pohľadu dojazdu sa ale najlepšie javí vyššia verzia 80iV so 150kW a 310Nm, ktorej dojazd je vskutku slušných 510km. To už je použiteľné aj na dlhé trasy. Štvorkolky budú v ponuke dve. Prvá z nich je 80x iV so 195kW a 425Nm. Vyšší výkon v kombinácií s pohonom 4×4 znamená dojazd 460 km. Najvýkonnejší RS iV má až 225kW a 460Nm a tiež prejde 460 km. Enyaq iV v základnej verzii 60iV by sa mal u nás predávať za cenu 39 490 eur s DPH. Silnejšia verzia 80iV začne na 46 990 eur s DPH. Ceny sa samozrejme budú líšiť v závislosti od výbavy. Hneď na úvod ale Enyaq príde s limitkou Founders Edition v počte 1895 kusov, oslavujúcou 125.výročie založenia podniku Laurin & Klement.

Interiér novej Škody sa nesie v duchu minimalizmu, digitalizácie a takmer žiadnych fyzických tlačidiel. Stredový displej má 10″ alebo 13″ a nachádza sa nad zalomenou stredovou lištou. Za volantom je ďalší 5,3″ displej. Volant pochádza z Octavie a má dve ramená, iba limitka Founders ich má tri. Pokorčilý head-up displej má schopnosť projekcie údajov priamo na cestu pred vodičom. Priestorovo je interiér zhruba na úrovni Superbu a naviac disponuje obrovským batožinovým priestorom s objemom až 585 litrov. Na záver dodajme, že Enyaq sa na cestách predstaví aj počas tohtoročnej Tour de France, kde bude slúžiť ako riaditeľské vozidlo.