Nová Octavia RS je hybrid, ale časom bude aj normálna

A znova je to tu. Drastické opatrenia z hora si vyžiadali vytvoriť plug-in hybridnú verziu aj pre Octaviu RS. Jasné, veď automobilka už má všetky komponenty od partnerov. Zdieľa ich s Cuprou Leonom, či Golfom GTE. Celý tento hon na čarodejnice je o znižovaní emisii CO2, tak favorizuje práve elektrické a elektrifikované autá.

Nová Octavia RS bude teda plug-in hybrid s dojazdom až 60 kilometrov na jedno nabitie. Elektrickú energiu si vozí v kufri. Má tam balík batérií s kapacitou 13 kWh. Ten zmenší objem kufra pri liftbacku na 450 litrov a pri kombi na 490 litrov. Zmenší aj palivovú nádrž na 40 litrov.

Spaľovacia časť je 1,4-litrové TSI s výkonom 110 kW (150 k) a s ním spolupracuje elektromotor dosahujúci 85 kW (115 k). Celkovo sa kombinovaná hodnota dostáva na 180 kW (245 k). To neznie vôbec zle. Motory fungujú so šesťstupňovou automatickou prevodovkou s dvomi spojkami a ovládaním shift-by-wire.

A teraz realita. Emisie sú 30 gramov CO2 na kilometer, lebo 60 kilometrov je elektrických. Zrýchlenie na stovku je za 7,3 sekundy a maximum 225 kilometrov za hodinu. Áno, stačí to, áno, je to horšie ako tretia generácia po facelifte s rovnakým výkonom. Ale spĺňa emisnú normu Euro 6d, ktorá bude platná od začiatku budúceho roka. Cool, necool.

Zmeny na karosérii sú výrazné, nárazníky majú iné tvary, vzadu sú na ňom dokonca dve koncovky výfukov, aj keď jedna je falošná. Veľa detailov je čiernych, napríklad zrkadlá, maska chladiča a lišty okolo okien. Dobre, vyzerá fakt výborne, dokonca ani príliš nevadia dvierka na prednom blatníku pred vodičom.

Interiér bude mať mohutné športové sedadlá, obklady pripomínajúce karbón, veľa červenej farby, ale hlavne iný volant. Bude mať až štyri ramená, nie dve ako majú základné verzie Octavie. Reálne, toto auto vyzerá dobre. Ak ho máte kde nabíjať a nevadí vám 150 kilogramov naviac v kufri, ktoré sa nedajú vyložiť, tak do toho.

Ak nechcete hybrid, tak časom pribudne aj verzia 2,0 TSI bez elektrickej energie a 2,0 TDI takisto len na naftu. Tu by sme možno radi videli nejakú formu mild-hybridu, keď už všetko musí byť zelenšie ako Alzák.