Nissanom Leaf dokážete nahradiť pripojenie na elektrickú sieť

Nissan Leaf prichádza s druhou generáciou. Je krajší, to nemôže poprieť nikto. Vyzerá viac ako obyčajné auto, nekričí toľko. Neprezentuje tak okázale, že majiteľ zachraňuje ľadové medvede a vlastnoručne zachránil pandy.

Vnútro tiež nie je nijako šialené. Nissan Leaf dokáže sám jazdiť v kolónach vďaka systému ProPilot, sám zaparkuje s ProPilotom Park. Dokonalé auto, že? Pre toho, kto nevie poriadne šoférovať úplne ideálne. Má naviac motor s výkonom 110 kW (150 k), samozrejme elektrický. Krútiaci moment je tiež zaujímavých 320 Nm. Hodnoty sú rovnaké ako pri naftových dvojlitroch, ale nástup je okamžitý. Krútiaci moment je dostupný od nula otáčok.

Batérie majú kapacitu 40 kWh. Dokážete ich nabiť s 3 kW z bežnej siete v priebehu 16 hodín. To už je celkom dosť. S novou 7 kW nabíjačkou to však dáte za 5 hodín a 30 minút. Na plné nabitie, podľa NEDC, prejde až 378 kilometrov.

A dokáže napájať dom. Tak ako dokáže čerpať energiu z verejnej elektrickej siete, tak ju dokáže aj odovzdať. To znamená, že keď vypnete hlavný istič, tak si auto nabité v práci, dokážete ušetriť peniaze a vezmete si bonusy od zamestnávateľa. To však nie je návod, to je len vízia možného scenára.

Nissan Leaf príde na trh začiatkom roka 2018 a hneď so špeciálnou uvádzacou sériou Leaf 2.Zero. Bude stáť 36 650 eur.

Photos: Ján Hargaš