Nissan Juke jazdí sám a má repráky v sedadlách

Nissan Juke mal veľmi rozpačité prijatie. A aj napriek tomu sa dostal na čelo predajov v triede. Zhodil ho potom už len Renault Captur. Ten dokázal konzevatívnejším dizajnom zaujať ešte viac zákazníkov. Ale druhá generácia Juke je už tradičnejšia.

Aj druhá generácia Juke má zdvojené svetlá. Vrch slúži na denné svietenie a spodok na všetko ostatné. A pôsobí to akosi uhľadenejšie a cellistvejšie ako pri predchodcovi. Určite sa nájdu aj odporcovia dizajnu, ale vo všeobecnosti je Juke omnoho krajší. Predok je jasný a vzadu sú línie, ktoré už automobilka použila na Micre.

Interiér prináša modernejší štýl a osempalcový displej s dotykovým ovládaním. Podporuje jablčný CarPlay a tiež robotické pripojenie mobilu. Ale čo je ešte podstatnejšie je, že interiér je väčší ako celé auto. Vzadu na kolená pribudlo 5,8 centimetra a 1,1 centimetra je bonus nad hlavami. Dokonca aj kufor je väčší, má 422 litrov, čo je nárast o 20 percent.

Juke však príde so systémom ProPilot. Pre Juke je novinkou, ale je to vlastne kombinácia adaptívneho tempomatu s asistentom jazdy v pruhoch.

A teraz k tomu, čo sa skrýva pod kapotou. Je tam litrový trojvalec s prepĺňaním. Ten poskytuje výkon 88 kW (120 k) a je dostupný štandardne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ako alternatíva bude sedemstupňový automat s dvomi spojkami. A Juke by mal mať aj pohon všetkých kolies, samozrejme, že nie pre všetky kusy.

Na trhu sa má objaviť už v novembri.