Nečakajte na nový Defender, chcete posledný starý, ale nový

18. januára 2018 od AktualityNové modely

Land Rover oznámil, že už nebude vyrábať Defender tak, ako ho poznáme. Lenže Briti si často vedia robiť srandu a toto je ten prípad. Po finálnych sériách predstavila automobilka ešte jednu, finálnejšiu ako tie predchádzajúce. Možno sa z Defenderu stane britské Pagani Zonda tým, že sa stále bude vracať zo záhrobia ukončenia životného cyklu modelu.

Nová posledná séria starého Defenderu je Works V8.  Vznikne ich 150 a budú stáť od 150-tisíc libier za krátku deväťdesiatku. Dokonca bude len na objednávku a na individuálnu žiadosť o dovoz. Ale to ho nerobí o nič horším a nezmenšuje to fakt, že ho chcete.

Oživenie Defenderu prichádza ku sedemdesiatemu výročiu, ktoré bude legenda oslavovať tento rok. Názov Works V8 už niečo napovedá o použitom agregáte. Pod prednou kapotou bude päťlitrový osemvalec s atmosférickým plnením. Dosahuje 298 kW (405 k) a 515 Nm.

Tento Def sa stáva najvýkonnejším sériovým Defenderom v celej histórii modelu. Aby nie, keď v posledných kusoch bol 2,2-litrový naftový motor. Na stovku sa Works V8 dostane za 5,6 sekundy a maximálne sa rozbehne na šokujúcich a šialených 170 kilometrov za hodinu. Prečo je táto rýchlosť šialená a šokujúca vie každý, kto sa na Defenderi viezol aspoň kúsok. Podobné pocity by ste mali aj v Lade Nive, či teraz už iba 4×4 pri rýchlostiach o 30 kilometrov za hodinu nižších.

Motor má ako komplica osemstupňový automat od ZF, čo je zase tá najlepšia prevodovka, ktorá v Defe kedy bola.

Výbava sa tiež zmenila. Séria napríklad ponúka štandardne BiLED predné svetlá a Recaro sedadlá s celým interiérom čalúneným kožou Windsor. Pri Defenderi znie zaujímavo aj to, že Land Rover použije informačno-zábavný systém. Aj keby to znamenalo, že príkazy dávate telegramom, je to na padnutie sánky.

Tags: