Názov FF bol pre Ferrari príliš krátky, teraz to je GTC4Lusso

Ferrari spravilo to isté, čo robí Mercedes či vlastne to isté, čo aj Porsche, ale aj to isté, čo už raz s 488 GTB. Nový model, nový model. Kdeže, to je len facelift s novým menom, aby bol nepriateľ poriadne zmätený. Napríklad taká Kia to spravila šalamúnskejšie, uviedla novú generáciu toho veľkého sedanu (Optima) a veľa ľudí myslelo, že to je len facelift.

Nové, či skôr vynovené Ferrari vyzerá vpredu poriadne vysmiate, lebo tlama je po celej šírke nárazníka. A tiež sa pomenili svetlá, tie sú tiež jednoduchšie. Oblé tvary zmizli z výduchov na blatníku a nahradili ich žiabre. Aby sa lepšie dýchalo aj pod vodou?

O kráse prednej časti sa dá diskutovať, ale zadné svetlá sa naozaj podarili. Z jedného kruhu na každej strane sú dva, čo predstavuje návrat k poznávaciemu znaku Ferrari v minulosti. Možno aj meno je odkaz na minulosť. GTC môže byť Gran Touring Coupe, 4 zase štvorkolka a Lusso v Taliančine zmanená luxus. Takže celkom logické, ale príliš dlhé a zmätočné.

Naspäť ku zadku inovaného modelu. Kým svetlá sú fakt super, dva otvory v nárazníku až také elegantné nie sú.

Výrazné zmeny sa udiali aj vnútri. Dá sa povedať, že stredová časť prístrojovky je prekopaná od základu. V strede zmizol jeden výduch a veľa tlačidiel. Nahradil ich 10,25-palcový displej. Ovládanie prevodovky tiež nie je v strede, ale na ramene na kraji stredového tunela.

K faceliftu sa pridáva aj zvýšenie výkonu. Dvadsať koníkov do plusu znamená 507 kW (680 k) a 697 Nm. Kilečko je o 0,3 sekundy skôr, za 3,4 sekundy a maximum zostáva na 335 km/h. Turbo nepribudlo. A ani sa z V12 nezmenila konfigurácia. Zaujímavejšie bude zatáčanie, keďže Ferrari použilo natáčaciu zadnú nápravu. Má vraj lepšie držať na mokre a na snehu.