Najzelenšie AMG je nový Mercedes-AMG GT R

Vyrábať zelené autá je prioritou viacerých výrobcov. Ale pri AMG to samozrejme znamená niečo iné ako Priusy a hybridné vtipy. Nové zelené AMG je preto zelené len farbou karosérie. Už len názov Mercedes-AMG GT R toho veľa napovedá.

Už samotné GT-S je šialené, najmä so žltou farbou za 15 tisíc. Ale GT R je ešte šialenejšie aj so zelenou matnou. Jasné, zmien je veľa, aj na karosérii, ale jedna priam vyráža dych. Mriežka chladiča akoby z predku vypadla špeciálom na Le Mans z päťdesiatych rokov. Maska sa volá AMG Panamericana. A nie je jedinou zmenou. Napríklad taká šírka narástla až o 5 centimetrov. Vpredu je pár spojlerov na nárazníku, vzadu jeden barový pult. Prítlak je veľká téma.

Pod autom je aktívny kryt, ktorý má karbónovú časť. Tá sa v režime Race a pri rýchlosti 80 km/h sa posunie o 4,5 centimetra dole. Ježkovia, kuny a podobné malé zvieratá majú smolu. Nový výfuk je o 6 kíl ľahší ako v GT S.

Z pohľadu ovládania však bude najzávažnejšou vecou natáčanie zadnej nápravy. Do stovky proti tým predným, nad 100 rovnakým smerom. Teda podobne ako 4Control na Renaultoch.

Mercedes-AMG GT R váži 1554 kilogramov a istý nárast pocítili aj charakteristiky agregátu. Štvorliter V8 má teraz 430 kW (585 k) a 700 Nm. Nárast predstavuje 55 kW (75 k). Zrýchlenie na stovku trvá o 0,2 sekundy kratšie a maximálka je vyššia o 10 km/h. Teda oproti GT S.