Najlepšie Audi R8 má pohon iba zadnej nápravy

Ako spraviť z vynikajúceho auta ešte lepšie? Dať preč štvorkolku! To neplatí pre SUV, ale pre športové autá a iba do určitého výkonu. Z Audi R8 sa takto stalo ešte lepšie auto so zábavnejším charakterom. No a bude aj lacnejšie. Nebude to menej za viac, ako sa občas stáva.

Nová verzia R8 RWD nahradzuje predfaceliftovú RWS. Je teda jasné, že je založená na inovovanom modeli. Okrem kupé bude v ponuke aj ako roadster Spyder. Zadokolka má štandardne niektoré prvky lakované lesklou čiernou farbou, ale za príplatok ich môže nahradiť karbón.

Na pohon zadných kolies slúži 5,2-litrový motor s desiatimi valcami. Pumpuje s atmosférickým plnením 398 kW (540 k) a krútiaci moment je, zhodou okolností, tiež 540 Nm. Výkon teda ide na zadné kolesá, teda iba na zadné kolesá a ako prostredník je sedemstupňová dvojspojková prevodovka. Štandardom je mechanický diferenciál.

Oproti štandardnému modelu R8 s pohonom všetkých kolies stratila zadokolka 22 kW (30 k) a 20 Nm. Ale stratila aj 65 kilogramov pre kupé a 55 kilogramov pre roadster. Zníženie hmotnosti je vďaka absencii diferenciálu vpredu, medzinápravového diferenciálu a kardanu. V Nemecku je cena zadokolky o 22-tisíc eur nižšia ako cena štvorkolky Quattro. Do predaja sa nová verzia dostane začiatkom budúceho roka.