Naftové Audi SQ5 je rýchlejšie ako benzínové

Audi predstavilo model SQ5. To je jasné, to už dávnejšie. Ale to bola verzia TFSI s benzínovým šesťvalcom. Teraz je na rade verzia TDI. Ak nemáte radi naftu, tak máte aj tak dôvod na pozornosť.

Nová verzia V6tky s objemom tri litre bude mať výkon 238 kW (350 k). Ale to nie je všetko. Elektrické turbo odstráni turbodieru a aj vďaka nemu bude mať SUV až 700 Nm. Takže koncern VW nafte verí naďalej. Nie je sa čomu čudovať.

Zaujímavé je, že na stovke je verzia s TDI za 5,1 sekundy. Ale zároveň TFSI dokáže rovnakú métu pokoriť o 0,3 sekundy neskôr. Maximálna rýchlosť je však rovnako obmedzená na 250 kilometrov za hodinu.

Veľkú výhodu tvorí elektrické prepĺňanie. To berie energiu z mild-hybridného systému, ktorý ju uchováva v batériách pod podlahou kufra. Prepĺňanie štartuje už pri 1 650 otáčkach. No a keďže elektrickú energiu využíva aj inak, tak oproti bežným trojlitrom padla spotreba až o sedem deci na sto kilometrov.

Quattro a osemstupňový automat sú štandardne. Pohon všetkých kolies dokáže až 70 percent krútiaceho momentu nasmerovať na predné kolesá a až 85 percent dozadu. V Nemecku je základná cena SQ5 TDI stanovená na 67 750 eur.