Na Citroëny C-Elysée WTCC čaká náročný Slovakia Ring

15. apríla 2016 od AktualityŠport

Na okruhu Slovakia Ring pri Orechovej Potôni sa tím Citroën Racing predstaví v špičkovom zložení José Maria López a Yvan Muller. Dvaja majstri sveta v kategórii WTCC chcú nadviazať na úspechy modelu Citroën C-Elysée WTCC na Slovensku.

Okruh Slovakia Ring je chrámom rýchlosti. Jeho ultra rýchly profil znamená, že vozidlá jazdia 67 % vzdialenosti na plný plyn a priemerná rýchlosť presahuje 170 km/h. Vozidlám Citroën C-Elysée WTCC sa na Slovensku zvyklo dariť, keď sa v rokoch 2014 a 2015 presadili v troch pretekoch. Minulý rok dosiahol Yvan Muller vynikajúce výsledky – štartoval z prvého miesta, vyhral prvé preteky, dosiahol v nich najlepší čas a aj v druhých pretekoch sa dostal na pódium! José María López štartoval v roku 2014 z prvého miesta a odvtedy trikrát skončil na druhom mieste.

Oproti svojim konkurentom sa musia piloti značky Citroën vyrovnať s mimoriadne nevýhodným pravidlom. Na Slovensku povezú vozidlá dodatočnú záťaž 80 kg, zatiaľ čo ich súperi žiadnu záťaž nemajú.Oproti minulému roku sa zmenil aj formát pretekov.

Manufacturers Against the Clock (WTCC MAC3)

„Značky proti chronometru“ je úplne nový formát časovky pre továrenské tímy. Promotér sa pri jeho vzniku inšpiroval cyklistickými pretekmi ako Tour de France. WTCC MAC3 stavia proti sebe registrovaných výrobcov vozidiel. Každý z týchto tímov nominuje na každých pretekoch troch jazdcov, ktorí sa zúčastnia tejto súťaže hneď po sobotňajšej kvalifikácii. Zabojujú tak o body do šampionátu WTCC pre konštruktérov. Vo Francúzsku padol prvý triumf do rúk značke Citroën.

Princíp pretekov:

1: Tímy nominujú troch jazdcov, a to ešte na začiatku víkendu (resp. pred ukončením technického preberania).

2: Po sobotňajšej kvalifikácii pred štartom WTCC MAC3 dajú na autá nové pneumatiky a dotankujú ich.

3: Tímy štartujú v opačnom poradí aktuálneho rebríčka v šampionáte, čo prinesie väčšienapätie.

4: Akonáhle sa tieto tri autá zoradia vedľa seba na štartovej čiare, mávnutím zelenej sa spustia stopky. Tie sa zastavia vo chvíli, keď posledné auto po dvoch meraných kolách pretne cieľovú čiaru.

5: Celkovo najrýchlejší tím (výsledok = rozdiel medzi prvým a posledným autom z trojice) získava 10 bodov do hodnotenia šampionátu konštruktérov (8 pre druhého, 6 pre tretieho). Ak počas súťaže vypadne čo i len jedno auto, tím nezíska ani bod. Rovnaký osud čaká aj tých, ktorých druhé, alebo tretie auto dôjde do cieľa s minimálne 15-sekundovým meškaním za prvým autom.

FIA WORLD TOURING CAR CHAMPIONSHIP 2016 - FRANCE - LE CASTELLET - CIRCUIT PAUL RICARD - WTCC - 01/04/2016 TO 03/04/2016 - PHOTO : @World 68- YVAN MULLER - CITROEN TOTAL WTCC 37-JOSƒ MARIA LOPEZ - CITROEN TOTAL WTCC 3-TOM CHILTON - SEBASTIEN LOEB RACING

WTCC predstavuje„Otváracie“ a „Hlavnépreteky“

Dvojica nedeľňajších pretekov ostáva, no mení sa ich štruktúra. „Race 1“ a „Race 2“ sú dnes minulosťou. Nahradili ich tzv. „Opening Race – Otváracie preteky“ a „Main Race – Hlavné preteky“, pričom známe obrátené štartové poradie sa presúva do prvých– Otváracích pretekov. V Hlavných pretekoch štartujú v presnom poradí určenom kvalifikáciou.

Otváracie preteky

Top 10 jazdcov druhej časti kvalifikácie (Q2) sa postaví v opačnom poradí, čiže 10. odštartuje z pole position, 9. bude 2. atď.,až po víťaza kvalifikácie, ktorý sa postaví na desiatu štartovú priečku. Nezávislí jazdci (bez továrenského angažmánu) tak majú šancu na lepšiepódiovéumiestnenie, zatiaľ čo rýchli továrenskí pretekári zaútočia z nižších priečok štartového poľa.

Hlavné preteky

O štartovom rošte rozhodnú výsledky trojdielnej kvalifikácie, pričom v jej tretej časti (Q3) päť najrýchlejších jazdcov zápasí o prvé miesto pre štart do Hlavných pretekov. Tak ako minulý rok, ich konečné poradie určí jednokolová Q3. Poradie 6. až 12. určí Q2, ktorí sa postavia pred tými, čo vypadli v prvej časti – Q1. Do Hlavných pretekov pribudlo navyše jedno kolo. Diváci si tak v sobotu užijú okrem napínavej kvalifikácie aj napínavú časovú súťaž tímov WTCC MAC3. Nedeľa začne Otváracími pretekmi, kde sa rýchli jazdci budú zozadu prebíjať štartovým poľom. Následne v Hlavných pretekoch ukážu všetci svoje skutočné výkony.

Paddock a Citroen Racing

Pre fanúšikov motoristického športu a priaznivcov značky Citroën budú v paddocku vedľa Citroen Racing Hospitality vystavené vozidlá aktuálnej modelovej ponuky značky. Obohatením programu bude aj možnosť vyhrať v súťaži zapožičanie vozidla Citroen na celý týždeň s plnou nádržou.

SLOVAKIA RING V ČÍSLACH

5,922 – dĺžka okruhu v km

67 % – podiel času, kedy sa využíva plný výkon motora

24 – počet radení rýchlostí v každom okruhu

243 km/h – maximálna rýchlosť vozidiel na okruhu

2:03,736 – rekord okruhu (dosiahol ho Yvan Muller v kvalifikácii v roku 2015)

100 % – úspešnosť tímu Citroën Racing

2/3 – maximálna rýchlosť

3/3 – priemerná rýchlosť

1/3 – preťaženie

1/3 – opotrebenie bŕzd

1/3 – opotrebenie pneumatík

PROGRAM NA SLOVAKIA RINGU :

PIATOK, 15. APRÍLA 2016

12:30: uzavreté tréningy (30’)

SOBOTA, 16. APRÍLA 2016

08:45: voľné tréningy 1 (30’)

11:30: voľné tréningy 2 (30’)

14:00: kvalifikácia (20’ + 10’ + 1 kolo)

15:00: tímová časovka MAC3

NEDEĽA, 17. APRÍLA 2016

12:10: otváracie preteky (11 kôl)

14:15: hlavné preteky (12 kôl)

Komplexné informácie pochádzajú z tlačovej správy Citroënu. Teda nie iba pochádzajú, toto je kompletná tlačová správa k pretekom.

Tags: