Modernizovaný Ranger sa tvári ako Everest

Minulý rok sme testovali Ford Ranger. No a väčšina redakcie z neho bola unesená. Ten rešpekt, tie tvary a výkon nenechali nikoho stáť bokom. A naviac Wildtrak… Čo dodať? Pozrite si celý test. Ale časy sa menia a Ford nespí.

Prichádza s faceliftom Rangeru. Hneď sa dá zistiť, kde čerpali inšpiráciu. No predsa v SUV Everest. Kým svetlá a celkové tvary sú podobné, nárazník a maska chladiča sa trochu od päťdverovej karosérie líšia.

Poďme od kozmetiky k niečomu zásadnejšiemu. Veľký päťvalec s objemom 3,2 litra má síce rovnakých 147 kW (200 k) a 470 Nm, ale vďaka recirkulácii výfukových plynov mu klesla spotreba až o 18 percent. Štvorvalcová alternatíva s objemom 2,2 litra ponúkne výkon 118 kW (160 k) a krútiaci moment 385 Nm. Na niektoré trhy príde aj výrazne efektívna verzia s výkonom 96 kW (130 k), ktorá zníži spotrebu až o 22 percent.

Verzie s pohonom všetkých kolies budú pracovať s elektronickým pripájaním druhej nápravy a redukčnou prevodovkou. Ford popracoval aj na podvozku, čo znamená, že bude excelovať v komforte. Elektrický posilňovač riadenia zase ponúkne presnejšie riadenie.

Výrazne sa pomenil aj interiér. Malý displejík najdrahších verzií už je minulosťou. SYNC 2 spolupracuje s veľkou osempalcovou dotykovou obrazovkou s grafikou podobnou tej v inovovanom Focuse. Naviac prístroje pred vodičom vo väčšej miere nahradia displeje, podobne ako v Mondeu Hybrid. Vyzerá naozaj dobre, tešíme sa na test!

Modernizovaný Ranger sa bude vyrábať v Thajsku, JAR a Argentíne a do predaja príde v treťom štvrťroku tohto roka.