Modernizované BMW 5 bude mať stále osemvalec a pribudli mu nové hybridy

BMW radu 5 je tým autom, ktoré robí ťažkú situáciu na trhu pre Mercedes triedy E a Audi A6. Dobre, trochu zasahuje aj do rybníka niektorého z Jaguarov, teda XFka, ale aj Lexusu ES300h. Lexus teda len okrajovo, lebo má špecifickú pohonnú sústavu. Ale 5ka už je na trhu dostatočne dlho na to, aby si zaslúžila inováciu.

Polčas znamená inú vizáž. Štandardné LEDky asi ani netreba spomínať. Avšak svetlá majú úplne iný tvar ako doteraz a približujú sa tým na trojke.Trochu zmien majú aj zadné svetlá a najmä prinášajú nový svetelný podpis v tvare písmena L, podobne ako vpredu. Na prekvapenie päťka nedostala obrovskú prednú masku ako má sedmička.

V interiéri toho nebolo treba meniť veľa, stačilo pár detailov. Napríklad je použitý nový informačno-zábavný systém, ktorý okrem štandardnej kompatibility s Apple CarPlay konečne ponúkne aj možnosť prepojenia s Android Auto a to tiež bezdrôtovo ako v prípade jablčných telefónov. Interiér ostáva verný pôvodnej hlavici radiacej páky, takže Crafted Clarity faceliftom nepribudne, rovnako ani nový ovládací ostrovček okolo.

Veľká zmena sa udiala pod kapotou . Takmer všetky agregáty budú mať mild-hybridný systém s 48V sústavou a 8 kW (11 k) elektromotorom, ktorý má pomôcť ku zníženiu spotreby a tým pádom aj emisií a tiež má trochu podporiť zrýchlenie. Jediný motor, ktorý toto mať nebude bude V8 v M550i. Ten naďalej ostáva s 4,4-litrovým objemom, z ktorého sa podarilo dostať 390 kW (530 k).

Po novom budú plug-in hybridy dostupné aj pre kombi. Bude ich viacero, záleží na kombinácii s karosériou a pohonom, ale základ sú dve verzie. Prvá bude so štvorvalcom a označením 530e. Dvojliter má 135 kW (184 k), elektromotor má 80 kW (109 k). Celkový výkon sa teda dostáva na 215 kW (292 k) a krútiaci moment vrcholí 420 Nm. Systém využíva batériu s kapacitou 12 kWh, ktorá má na plné nabitie, podľa WLTP, stačiť na 62-67 kilometrov. Je to rovnaký systém ako v menšom 330e.

Z väčšieho 745e a X5 xDrive45e si päťka vezme aparáty do verzie 545e. Trojlitrový šesťvalec a elektromotor majú spolu výkon 294 kW (400 k), čo je toľko ako E39 M5. Krútiaci moment je až 600 Nm a na stovke je hybrid pod 5 sekúnd.