Mini One First bude mať 1,2-litrový trojvalec

Volkswagen ako koncern bol poriadnym tvorcom trendov. Veď ukázal, že budúcnosť patrí trojvalcom, najmä pri malých mestských vozidlách. A práve niektoré parametre agregátu, ktorý sa preháňa aj vo Fabii HTP zdieľa nová verzia Mini.

Mini One First bude najlacnejším modelom v ponuke. Pod jeho prednou kapotou bude pracovať radový trojvalec s objemom 1,2 litra. Ale na rozdiel od koncernu VW bude mať aj turbo. Ponúkne výkon 55 kW (75 k) a krútiaci moment 150 Nm. To našťastie v kombinácii s nízkou hmotnosťou znamená stovku za 12,8 sekundy, čo nie je až tak tragické. Spotreba sa vraj bude pohybovať medzi 5 a 5,2 litrami na sto kilometrov.

Omnoho viac ku charakteru auta bude sedieť to, čo bude schovávať verzia Cooper SD. Naftový motor s objemom dva litre zo svojich útrob vydoluje 125 kW (170 k) a 360 Nm. Stovka pricvála za 7,3 sekundy s manuálom a za 7,2 so šesťstupňovým automatom Steptronic. Spotreba pritom bude len 4-4,1 litra na sto kilometrov.

Ak by sme si mali vybrať z týchto dvoch motorov, tak by bolo zrejmé, že trojvalec by sme si nekúpili.