Mercedes ukázal novú generáciu GLE, je prepchatá technológiami

Mercedes s novým GLE prichádza len pár mesiacov po tom, čo BMW predstavilo novú generáciu X5. Teoreticky má Mercedes už štvrtú generáciu modelu, ale prakticky je druhá, ak rátame iba vozidlá s rovnakým názvom. Kvôli zmenám v celkovom označovaní prešla minulá generácia (tretia), pri facelifte, premenovaním.

Nové GLE má vpredu celkom nenápadné tvary. Každý vie, že to je Mercedes, ale nie je odlišný od ostatných ako je to v prípade CLS a A. Multibeam LEDky a kapota s prelismi Powerdomes budú poznávacími znameniami. Teda, ak si niekto nevšimne obrovskú hviezdu na kapote.

S bočným profilom toho veľa nikto nespraví, kupé bude dostupné až neskôr. Ale niečo sa udialo aj tu. Rázvor narástol o 80 milimetrov, čo znamená ešte viac priestoru na zadných sedadlách. Teda v strednom rade, lebo GLE môže mať až tri rady sedadiel so siedmimi miestami. Zadný pohľad predvádza extravagancie najviac, vďaka úzkym svetlám.

Možnosť siedmich sedadiel v interiéri sme už spomenuli, ale celkovo interiér patrí do súčasnej tvorby automobilky. Široký displej pripomínajúci tablet je na svojom mieste. Môže mať dva 12,3-palcové displeje. Použitý systém je MBUX, čiže prím hrá ovládanie hlasom. Ak sa nechcete hádať so spolucestujúcimi, možno aj toto vám vie sprostredkovať. V každom prípade, ovládať sa dá aj dotykovou plochou na stredovom tuneli. Avšak koliesko už asi patrí pre GLE minulosti.

GLE bude mať E-aktívne ovládanie pohybu karosérie, čo v preklade znamená jazdu takmer bez nakláňania. Hydropneumatický podvozok, na ktorého vývoj sa Citroën vykašľal, dokáže aj vďaka 48V rozvodom regulovať každé koleso samostatne a vyrovnávať tak náklony vo všetkých smeroch. Dokáže to aj vďaka skenovaniu vozovky. Máme pocit, že u nás je asi najväčšia možnosť, že skener bude časom veľmi opotrebovaný.

Nový je aj systém 4Matic. Dokáže rozdeliť krútiaci moment medzi náravy od 0 do 100 percent. To znamená, že keď je treba, ide všetok na jednu nápravu. To isté sa dá využiť aj v prípade terénneho balíka s redukovanými prevodmi. V teréne príde vhod možnosť vykývať auto ak zapadne. Už to nemusíte robiť vy, ale robí to auto. Ani si veľmi nevieme predstaviť ako by ste dokázali rýchlo prehodiť R a D pri elektronickom voliči prevodovky a nutnosti stlačiť brzdu úplne.

K technologickej nadvláde prispieva aj systém manévrovania s prívesom, jazdy v kolónach, systém brzdenia pri odbočovaní zabraňujúci zrážkam (nie vodným, ale s inými autami) a mnohým ďalším, ktoré už ale boli v nejakej verzii predstavené v iných modeloch.

Na začiatok príde GLE s verziou 450 4Matic. Je to radový šesťvalec s výkonom 270 kW (367 k) a krútiacim momentom 500 Nm. Ale využíva EQ Boost. Elektromotor pridáva ešte 16 kW (22 k) a 250 Nm, ale iba krátkodobo. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 8,3-9,6 litra benzínu na sto kilometrov. Na taký výkon celkom slušné. A naviac je to už podľa WLTP.

Nové GLE sa bude vyrábať v USA a do predaja príde začiatkom roka 2019.