Mercedes triedy C vidí ďalej a dokáže jazdiť sám (takmer)

Mercedes si pre autosalón v Ženeve pripravil modernizovaný model triedy C. Už bolo načase, keďže životný cyklus súčasnej oblej generácie začal v roku 2015. Facelift však nie je šokujúco výrazný, ako to robí napríklad Škoda, ale skôr rozumne decentný.

V prvom rade zbadáte nové nárazníky. Kým nárazník verzie s balíkom doplnkov AMG je takmer rovnaký, ostatné majú pár viditeľných zmien. Zase AMGčkové línie získali novú masku chladiča, aby zmenili look. Má v strede iba jednu lištu a zvyšok má diamantový povrch.

Novinkou sú predné svetlá. Všetky majú byť štandardne LED, ale v ponuke pribudne možnosť Multibeam LEDiek, ako ich poznáme napríklad z triedy E. Tie majú zásadnú výhodu, že lúč prispôsobujú aktuálnej situácii a poskytujú najväčší možný svetelný tok bez toho, aby oslepovali kohokoľvek v okolí. LEDky vylepšili aj zadné svetlá, ktoré tiež ponúkajú trochu iné usporiadanie prvkov. Vizuálnu stránku ešte trochu menia nové 17-palcové zliatinové disky a dve nové metalízy, strieborná Mojave a zelená Emerald.

Vnútro akoby ani inováciou neprešlo. To je však len zdanie, pokiaľ sa nezameriate na detaily. Prvý ako nový vystupuje volant. Má dotykové plochy a pripomína ten v triede S po facelifte. Hneď za ním si môžete všimnúť príplatkový displej miesto prístrojov. Má uhlopriečku 12,3 palca a ponúka znova podobné zobrazenie ako ostatné Mercedesy. Aj stredný displej je väčší, má uhlopriečku až 10,25 palca, miesto doterajších 7 palcov.

Nové Céčko využije aj systém Intelligent Drive. Pomocou nových kamier a radarov uvidí ešte ďalej, čo, za určitých okolností, znamená, že dokáže ponúknuť čiastočne autonómnu jazdu. Výroba novej, teda inovovanej, triedy C bude prebiehať v nemeckých Brémach, juhoafrickom East Londone,americkej Tuscaloose a čínskom Pekingu. Pre poslednú menovanú destináciu je pripravená aj predĺžená verzia. V Európe budú však dostupné tradičné dve karosérie, sedan a kombi.