Mercedes sa vracia k radovému šesťvalcu

Mercedes prichádza s obmenou motorov, o ktorej sa dlho hovorilo. Miesto motorov V6 bude mať radové šesťvalce. Ale to nie je jediná zmena, ktorá nastane. Novinkou budú aj motory V8 s kódovým označením M176.

Osemvalec sa objaví v modeli S500. Agregát má byť najúspornejším osemvalcom na svete, podľa toho, čo tvrdia predstavitelia automobilky. Agregát dokáže vypnúť polovicu valcov a ušetriť 10 percent paliva oproti predchodcovi. Nový V8 ponúkne výkon 350 kW (476 k) a krútiaci moment 700 Nm. To všetko z objemu 4 litre. Motor bude mať štandardne benzínový filter pevných častíc.

Omnoho zaujímavejšou novinkou je nový radový šesťvalec. Koniec označeniu V6, prichádza I6. Motor s označením M256 použije 48-voltovú sústavu a start-stop systém s integrovaným hybridným režimom. Ten bude fungovať na zvýšenie výkonu a tiež na zníženie spotreby.

Zatiaľ nie je známy presný výkon, ale špekuluje sa o 300 kW (408 k) a viac ako 500 Nm. V porovnaní s V6 má mať až o 15 percent nižšie emisie. Odvážne tvrdenie hovorí, že bude mať výkon osemvalca s kultivovanosťou šesťvalca a spotrebou štvorvalca.

Od nového roka bude pod kapotou triedy S aj radový šesťvalcový naftový agregát s výkonom 230 kW (313 k), čo je zatiaľ najviac, čo Mercedes v osobných autách použil. Bude mať dvojstupňové turbá a variabilné časovanie ventilov. Noviniek je viac, pribudnú aj nové štvorvalce, ale nie pre triedu S.