Mercedes oživil triedu V, má aj lepší motor

Asi by ste čakali, že pod kapotou triedy V sa konečne objaví motor V6, ktorý mal predchodca. Ale to sa nestalo. Dokonca by sa dalo hovoriť o jemnom downsizingu. Motor OM651 s objemom 2,2 litra uvoľní miesto menšiemu dvojlitru OM654.

V ponuke bude s dvomi výkonovými verziami. Tá slabšia bude mať označenie V250d a bude pokračovať v tom, čo takto označený model prezentoval doteraz. Bude mať 140 kW (190 k), ale zároveň lepšie hodnoty emisií a spotrieb. Za to tiež môže aj automatická prevodovka s deviatimi prevodovými stupňami.

Rovnakú prevodovku bude mať aj V300d, ktoré ale ponúkne výkon až 176 kW (239 k) a krútiaci moment 500 Nm. Krútiaci moment je možné krátkodobo zvýšiť až na 530 Nm. To stačí na stovku za 7,9 sekundy a maximum 220 kilometrov za hodinu.

To, čo sa udialo pod kapotou však nie je jediná zmena. Verzie bez balíka AMG dostali taký predný nárazník, že reálne za AMG balík priplácať ani nemusíte. Široká spodná maska akoby s oka vypadla AMG verziám sedanov a kombi. Takto vyzerá ešte lepšie ako predtým.

Ku zmenám sa pridajú aj 4 nové druhy zliatinových diskov a 4 nové odtiene laku. Nový odtieň získa aj vnútorné čalúnenie. Bude to tmavohnedá. Výrobca tvrdí aj to, že použil kvalitnejšie materiály ako kedykoľvek predtým. Výraznou novinkou v interiéri je použite výduchov klimatizácie, podobných ako má trieda E ako kupé, či inovovaná trieda S.

Mercedes plánuje na autosalóne ukázať aj koncept elektrického MPV.