Mercedes-Benz Citan – útok na kompaktné dodávky

Vážený Citroën Berlingo, milý Peugeot Parnter máte problém. Fiat Dobló a Renault Kangoo, týka sa to aj vás. Mercedes asi prečítal moju diplomovku a navrhovanú K triedu priviedol do štádia Citanu.

Názov Citan vznikol spojením slov City a Titan. Aspoň, že to spojili takto. Keby to bolo opačne, tak by z toho vyšlo slovo Titty, čo znamená asi niečo iné. Klasická kompaktná dodávka bude predstavená na IAA Commercial Show v Septembri. Výstava nákladných a úžitkových áut znie ako slušná porcia zábavy.

Nové mestské rozvozové auto bude mať hneď tri verzie. Prvá bude zaplechovaná, druhá polozaplechovaná a tretia, čuduj sa svete presklená s viacerými sedadlami. Ale Mercedes by asi nebol pri zmysloch, keby to nespravil takto.

Nebude to však prvý pokus zasiahnuť túto trhovú skupinu. Kedysi sa o to pokúsil aj model Vaneo, ktorý ale nebol príliš úspešný. Malo to viacero dôvodov. Aké boli je asi jedno, keď základom bolo, že krásy veľa nedostal.

Nový Citan bude mať širokú škálu motorov na benzín aj naftu a ráta sa aj s elektrickou verziou auta. Tie, ktoré budú poháňané mŕtvymi dinosaurami, teda vlastne fosílnymi palivami ponúknu technológie úspory paliva BlueEFICIENCY.

Tomuto autu sa hovorí: ,,Mercedes, konečne!“ Začiatok predaja bude koncom jesene 2012. A ak bude vyzerať tak ako na kreslených obrázkoch, tak má úspech zaručený. Plus by asi bola škoda nepoužiť motory z novej triedy B. Hlavne naftovú alternatívu s objemom 1,8 litra a výkonmi 80 a 100 kW. O silnejšom 2,2 litrovom motore z C asi môžeme len snívať, ale taký Citan 250 CDI by nebol zlou alternatívou dodávky GTI.

Interiér bude obsahovať jednu úžasnú vec. Detail, ktorý je tiež použitý v spomenutom B. Klasické výduchy klimatizácie, ktoré vyzerajú ako tie z Mercedesu W123 Piano!