Mégane CC nie je od macochy

Mégane tretej generácie vyzeral k svetu aj pred posledným faceliftom. Ale po ňom vyzerá ešte lepšie. Kupé, respektíve trojdverový hatch, päťdverový hatch aj kombi Grandtour ho už majú za sebou, ale ešte jeden člen portfólia Mégane ostával až doteraz bokom.

Už nezostáva v tieni spolubojovníkov a dostal zmenu tváre. Podobne ako ostatné karosárske verzie sa dočkala nových svetiel, prednej masky a nárazníka. S otvorenou strechou model CC vyzerá lepšie ako so zavretou. Vtedy tak nevynikne dlhší kufor. Ten trpí presne tým, čo aj ostatné autá s pevnou skladacou strechou. Aby ju bolo kam schovať, musí byť o niečo väčší.

Podobné úpravy ako pri súrodencoch sú aj vnútri. Tam sa dostal nový informačno-zábavný systém R-Link. Len oproti ostatným súrodencom mu ostal aj joystick na ovládanie vedľa ručnej brzdy. Tak ako doteraz bude mať Mégane CC tú najväčšiu panoramatickú strechu v triede.

Pri použití R-Linku prichádza jeden zaujímavý poznatok. Ak bude nainštalovaná emulácia zvuku motora R-Sound, tak pri otvorenej streche budú mať zážitok z iného zvuku aj všetci okolo.

Pevne dúfame, že ho bude poháňať výborný naftový motor 1,6 dCi s 96 kW (130 k). Alebo dobrou alternatívou by bola aj implementácia motora 1,6 turbo z Clia RS so všetkým, čo k nemu patrí, čiže aj so strieľaním výfuku. Produkcia sa začne v januári, takže sa ešte v pohode dá stihnúť letná sezóna 2014.

P.S.: Renault zahviezdil použitými diskami. Vyzerajú naozaj výborne! Naopak to, že na kufri ostala anténa nie je práve pekným detailom.