Mazda v LA odhalila CX-3 a facelift CX-5 a šestky

Mazda CX-5 je takej ideálnej veľkosti, ktorá sa hrdo stavia proti Volkswagenu Tiguan, či Toyota RAV4. Ale crossovery v súčasnosti stále zažívajú boom, tak Mazda pouvažovala a predstavila ešte menší model CX-3.

Najnovší model značky, teda ak nerátame fantastickú MX-5, využije všetky štylistické prvky známe z ostatných áut v portfóliu značky. Najmenší crossover automobilky vyzerá ako vyššia teniska. Teda vyzerá asi najkrajšie zo všetkých crossoverov v súčasnej ponuke. Vpredu agresivitou pripomína Lexus NX, ale našťastie nie je až tak odvážny. Zase kapota vyzerá, že má plochu minimálne takú, ako zvyšok auta. Aspoň na niektorých fotkách. Interiér sa najviac bude ponášať na Mazdu2.

V Európe sa novinka dostane do ponuky s dvojlitrovým motorom Skyactiv-G na benzín. Naftových nadšencov a hltačov kilometrov zase poteší 1,5 Skyactiv-D na naftu. Oba majú možnosť manuálnej aj automatickej prevodovky. Začiatok predaja je zatiaľ stanovený na druhý kvartál budúceho roka.

Popri CX-3 si na autosalóne v Los Angeles o priazeň očumovačov snažil aj facelift väčšieho crossoveru CX-5. S ním prichádza nová predná maska a svetlá so zmeneným tvarom. Aj keď sa stále dá hovoriť o veľkosti, ktorá sedí na nižšiu strednú triedu, v ponuke budú aj devätnásťpalcové zliatinové disky.

Motory ostanú rovnaké, ale zmeny vudú viditeľné vo vnútri. Kvalitnejšie materiály sú témou každého faceliftu, ale Mazda svojmu SUV zväčšila odkladacie priestory, pridala ďalšiu zvukovú izoláciu a najmä odhalila novú stredovú konzolu.

Tretím zaujímavým modelom z LA je modernizovaná Mazda 6. Predné tvary sa zmenili podobne ako na CX-5. Nová maska, zmenená svetlá vpredu a tiež zmenené svetlá vzadu sú hlavnými prvkami faceliftu.

V interiéri však nezostalo veľa kamenia na sebe. Nová prístrojová doska už nemá integrovaný displej, ale podľa vzoru iných automobiliek niečo ako tablet prilepený sekundovým lepidlom na vrch stredovej konzoly. Aj keď nie sme fanúšikovia takýchto prilepencov, tak musíme uznať, že interiér pôsobí modernejšie.